موردی از آنفلوانزا در استان اصفهان مشاهده نشده است

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: فصل سرما زمان شیوع ویروس آنفلوانزا است، اما امسال هنوز موردی از ابتلا به آنفلوانزا مشاهده نشده است و به مورد اثبات شده‌ای برخورد نکرده‌ایم.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه فصل سرما زمان شیوع ویروس آنفلوانزا است، اما امسال هنوز موردی از ابتلاء به آنفلوانزا مشاهده نشده است، اظهار کرد: در بررسی‌های محدودی که انجام شده، تاکنون به مورد اثبات شده‌ای از ابتلاء به آنفلوانزا در سال جاری برخورد نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: امسال حدود ۱۰۰ هزار دوز یعنی ۱۰ برابر سال‌های قبل واکسن آنفلوانزا در بخش دولتی توزیع شد و واکسن به جز دو داروخانه آموزشی و دولتی امام سجاد (ع) و شهید منتظری اصفهان در دیگر داروخانه‌ها توزیع نشد.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا باعث شده امسال بیماری آنفلوانزا و حتی سرماخوردگی کمتری را در استان اصفهان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: از نظر زمانی برای تزریق واکسن دیر است، اما چون هنوز با اپیدمی فصلی آنفلوانزا مواجه نشده‌ایم و هنوز موردی از آنفلوانزا مشاهده نشده، اگر فردی دسترسی دارد، می‌تواند واکسن را تهیه و تزریق کند.

فدایی با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی از ابتلاء به بیماری‌های ویروسی مانند کرونا و آنفلوانزا پیشگیری می‌کند، افزود: رعایت دستورالعمل‌های ساده مقابله با شیوع کرونا از جمله شستن دست‌ها، ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی سبب شده تا امسال مورد اثبات شده‌ای از آنفلوانزا در استان نداشته باشیم.

وی با توضیح اینکه تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در اصفهان کاهش یافته، اما اصل موضوع تغییری نکرده است، اضافه کرد: هنوز مبتلایان جدیدی شناسایی شده و تعدادی بستری می‌شوند و مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا ویروس هنوز متوقف نشده است، البته شدت ابتلاء به کووید ۱۹ مانند گذشته نیست، اما به هیچ عنوان مسئله حل نشده و نیازمند تداوم توجه مردم است.

کد خبر 469341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.