افزایش تعهدات دارویی و تجهیزات پزشکی درصورت استفاده از نسخه الکترونیک

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش تعهدات دارویی و تجهیزات کمک پزشکی این سازمان بیش از تعهدات قانونی مصوب شورای عالی بیمه در صورت استفاده پزشکان از سامانه نسخه الکترونیک خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه مشترک با مدیران سازمان بیمه سلامت، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سازمان نظام پزشکی که به منظور افزایش هماهنگی در زمینه سامانه نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی برگزار شد، اظهار کرد: در صورت استفاده پزشکان از سامانه نسخه الکترونیک و در قالب نظام ارجاع امکان پذیرش تعهدات بیشتری از سوی سازمان تأمین اجتماعی فراهم می‌شود.

وی استقرار سامانه نسخه الکترونیک را زمینه ساز ایجاد تحولات اساسی در خدمات درمانی ارزیابی کرد و گفت: در شهرهایی که فاقد مرکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی هستند، فرانشیز بستری بیماران تحت پوشش تأمین اجتماعی در مراکز درمانی طرف قرارداد صفر می‌شود و خدمات بستری بیماران به صورت رایگان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در همه شهرها نیز بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در همه مراکز طرف قرارداد خدمات بستری را به صورت رایگان و فرانشیز صفر دریافت خواهند کرد.

وی افزایش تعهدات این سازمان در حوزه وسایل کمک پزشکی در بیمارستان‌های دولتی را از دیگر اقدامات قابل توجه برشمرد و گفت: تا کنون هزینه وسایل کمک پزشکی در بیمارستان‌ها به صورت مقطوع پرداخت می‌شد، اما به منظور ارتقا خدمات و کاهش هزینه بیماران تحت پوشش، هزینه کامل این تجهیزات از سوی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

سالاری تأکید کرد: توجه به دغدغه‌های پزشکان و همه اجزای نظام سلامت کشور در پیشبرد طرح نسخه الکترونیک به طور جدی مورد توجه قرار دارد و هدف نهایی ما بهبود و ارتقا خدمات درمانی به مردم است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک، برنامه اصولی سازمان تأمین اجتماعی ایجاد مشوق‌های مؤثر برای پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد به منظور استفاده از سامانه بوده است و در مراحل بعد نیز این رویه تداوم خواهد داشت وامید است، با افزایش خدمات قابل ارائه از طریق سامانه نسخه الکترونیک شاهد افزایش استفاده از سامانه و حذف دفترچه‌های کاغذی باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به هماهنگی و تلاش مشترک سازمان‌های بیمه‌گر، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت استقرار کامل سامانه نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی در مراحل نهایی قرار دارد و امیدواریم که تا پایان سال شاهد تحقق اهداف تعیین شده و بهره‌برداری کامل از سامانه نسخه الکترونیک باشیم.

کد خبر 469321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.