نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و فولاد

سه کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز پرسپولیس و فولاد پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فولاد و پرسپولیس عصر امروز دوشنبه - ۲۹ دی ماه - در استادیوم آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار نزدیک و نفس‌گیر و پرحاشیه با برتری سرخ‌پوشان به پایان رسید، داوری این مسابقه را محمد حسین زاهدی فر عهده‌دار بود که این داور پنالتی بحث برانگیزی را برای تیم خوزستانی گرفت و حواشی زیادی را در پی داشت.

تنها صحنه مهم این دیدار مربوط به همان پنالتی اعلام شده برای فولاد بود که توسط نوذر رودنیل، نوید مظفری، علی دهقانی، رضا سخندان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

صحنه بحث برانگیز پنالتی برای فولاد:

در دقیقه ۵۸، سانتر آیاندا پاتوسی هافبک طراح فولاد برای پری را در محوطه جریمه پرسپولیس با دخالت حسین کنعانی زادگان مدافع پرسپولیس و استوپ سینه وی روبرو شد که از نظر داور توپ به دست مدافع پرسپولیس برخورد کرده است.

رود نیل: طبق قانون جدید برخورد توپ به شانه هند نیست، حتی توپ اگر به بازوی بازیکن پرسپولیس نیز برخورد می‌کرد بازهم هندی را شاهد نبودیم، بنابراین تصمیم داور در این صحنه کاملاً اشتباه بود، با اینکه آقای زاهدی فر به صحنه مسلط بود اما شاهد اشتباه تأثیر گذاری از وی بودیم.

مظفری: پنالتی اشتباه بود و زاهدی‌فر تصمیم درستی نگرفت، توپ به دست مدافع پرسپولیس نخورد و نباید پنالتی اعلام می‌شد.

دهقانی: اگر این صحنه‌ای که در تلویزیون دیدیم را داور مسابقه دیده باشد و توپ پس از این صحنه به قسمتی دیگر از دست اصابت نکرده باشد، همانطور که قانون نیز دست را تفکیک کرده است، هندی اتفاق نیفتاده است.

سخندان: این صحنه پنالتی نبود، چرا که بر اساس قانون جدید، داوران این صحنه‌ها را نباید پنالتی بگیرند. توپی که به بالای دست خورده بود، هند نیست.

بیشتر بخوانید:

داور پرسپولیس- فولاد ۴ جلسه محروم می‌شود؟

عملکرد کلی تیم داوری:

رودنیل: بازی بزرگ و حساس، داور بزرگ و مدیر می‌خواهد، بعد از صحنه پنالتی که برای فولاد گرفته شد بازی از دست داور خارج و این اشتباه باعث شد نیمکت‌های دو تیم ملتهب شده و آقای زاهدی فر برای کنترل بازی دست به کارت شود، نمی‌دانم چرا داور کنار خط در این صحنه به داور کمک نکرد، در کل عملکرد داور در این بازی ضعیف بود.

مظفری: بازی نسبتاً سختی بود و قضاوت زاهدی‌فر نیز با حاشیه‌های زیادی همراه بود، داور در این دیدار یک پنالتی اشتباه به سود میهمان اعلام کرد و در کل عملکرد خوبی نداشت، البته او به درستی به اعتراض‌ها کارت زرد نشان داد.

دهقانی: اشتباه داور باعث التهاب در بازی شد و به نظر بنده آقای زاهدی فر باید دقت بیشتری در آن صحنه می‌کرد، در کل قضاوت خوبی را از داور شاهد نبودیم.

سخندان: داور سعی کرد مدیریت کند و جایی که صلاح دانست اخطار داد باید مشخص شود بازیکن یا مربی بی‌احترامی کرده یا نه. داور بر اساس صحنه‌ها کارت‌های لازم را داد؛ اگر بازیکن یا مربی بی‌احترامی کرده یا به اعتراض خود ادامه داده، باید برخورد جدی‌تری صورت می‌گرفت، در کل به جز صحنه پنالتی داور اشتباهی نداشت.

کد خبر 469317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 10
    متاسفم از نظرات کارشناسان ، آقای زاهدی فر نزدیک به صحنه بودن ، حتما" خطائی اتفاق افتاده که پنالتی گرفتن ! اعتراض تیمها هم بی معنی و ابلهانه است.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    پنالتی داور کاملا غلط بود من یک پرسپولیسی هستم ولی اگر جای داور بودم کارت قرمز به بازیکن فولاد بابت خطا روی کنعانی زادگان میدادم
  • معین IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 1
    داور خیلی خر بود به خدا فقانی بود پنالتی نمی گرفت و داره جون مامانش را قسم می خوره اصلا خطا نبود اه اه اه اه اه اه اه اه