نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار تراکتور و استقلال

سه کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز تراکتور و استقلال پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حساس‌ترین دیدار هفته یازدهم استقلال بعدازظهر امروز دوشنبه_ ۲۹ آذر ماه_ میهمان تراکتور بود که در نهایت آبی‌پوشان با درخشش زوج قایدی و دیاباته حریف مدعی شأن را از پیش رو برداشتند. قضاوت این دیدار نسبتاً پربرخورد را بیژن حیدری عهده دار بود که تصمیم تأثیرگذار و چندان بحث برانگیزی در این مسابقه نگرفت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، و همچنین نوید مظفری و حسین عسگری بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

خوردن توپ به دست مدافع تراکتور، هند بود؟

در دقیقه ۱۳ توپ با دست مدافع تراکتور درون محوطه جریمه این تیم برخورد کرد اما داور اعتقادی به خطا پنالتی نداشت که اعتراض آبی‌پوشان را به همراه داشت.

سلیمانی: در این صحنه داور ادامه بازی را نشان داد که کاملاً درست بود چرا که توپ به دست مدافع تراکتور برخورد نکرد.

مظفری: توپ به دست برخورد نکرد و پنالتی نبود.

عسگری: توپ به پای بازیکن تراکتور خورد و داور تصمیم درستی گرفت.

تکل شدید فخرالدینی روی پا قایدی

در اواخر نیمه نخست میلاد فخرالدینی برای تصاحب توپ با تکل خطرناکی روی پا مهدی قایدی رفت که فریاد این بازیکن بلند شد و حتی از گیرنده‌های تلویزیونی شنیده شد. با این وجود علیرغم اینکه استقلالی‌ها باور داشتند مدافع تراکتور باید از زمین بازی اخراج شود، بیژن حیدری تنها خطایی به سود آبی‌های تهرانی اعلام کرد.

سلیمانی: مهدی قایدی بزرگ نمایی کرد و داور به درستی تنها به خطا بسنده کرد.

مظفری: فخرالدینی باید با کارت زرد جریمه می‌شد.

عسگری: نیاز به جریمه شخصی نبود.

گل تراکتور، مشکوک به آفساید

ضد حمله سریع سرخ‌پوشان تبریزی با پاس استثنایی مسعود شجاعی شروع شد تا فرار برق‌آسا عباس زاده و بغل پا او، در دقیقه ۸۰ یکی از گل‌های خورده را جبران کند. با این وجود عباس زاده هنگام صادر شدن پاس به نظر در موقعیت مشکوکی قرار دارد که البته در تصاویر تلویزیونی مشخص نیست.

سلیمانی: گل تراکتور صحیح بود چون مهاجم تراکتور با آخرین مدافع استقلال در یک خط قرار داشته و در موقعیت آفساید نبود.

مظفری: گل تراکتور صحیح بود و ایرادی نداشت.

عسگری: تصاویر تلویزیونی خوب نبود و نمی‌توان نظر قطعی نداد.

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: بیژن حیدری قضاوت خوبی را پشت سر گذاشت و توانست دوندگی زیاد، سر تمام صحنه‌های مشکوک حاضر باشد. دقیقه ۱۸ مهاجم تراکتور از سد نادری گذاشت که این مدافع او را با خطا متوقف کرد و مستحق کارت زرد بود، اما داور در این صحنه مدیریت کرده و تصمیم گرفت از کارتش استفاده نکند و تنها به اعلام خطا بسنده کرد. در نیمه دوم مسعود شجاعی تعادلش در محوطه جریمه را از دست داد که نمی‌توانست پنالتی باشد. به طور کلی قضاوت خوبی را از تیم داوری شاهد بودیم و اخطارها نیز به درستی داده شد.

کد خبر 469308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.