عمویی: وزیر امورخارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی حاضر شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از حضور وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه روز گذشته این کمیسیون خبر داد.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: این جلسه با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه برای پاسخ به ۱۲ سوال نمایندگان تشکیل شد.

وی افزود: موضوعات سوالات مطرح شده از وزیر خارجه شامل مواردی همچون واکنش وزارت امور خارجه به سیاست‌های ترکیه در منطقه قفقاز و سدسازی‌های این کشور، مناقشه قره باغ، پیگیری‌های حقوقی مرتبط با ترور شهید سلیمانی، اقدامات صورت گرفته در مورد ترور شهید فخری زاده، اقدامات صورت گرفته در جهت تقویت دیپلماسی اقتصادی در کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه، آخرین وضعیت افتتاح کنسولگری کشورمان در حلب و لاذقیه و پیگیری وضعیت لنج‌های بنادر آبادان، اروندکنار و خرمشهر در تجارت با کویت بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بعد از توضیحات وزیر امور خارجه دو نفر از نمایندگان سوال کننده از پاسخ‌های ظریف قانع شدند و پنج نماینده قانع نشده و خواستار ارائه سوال به صحن علنی بودند. پنج نفر از نمایندگان نیز اعلام نظر درباره در پاسخ‌های شنیده شده از وزیر را منوط به بررسی بیشتر کردند.

عمویی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این جلسه سه ساعته، آقای ظریف گزارشی از آخرین تحولات در سیاست داخلی ایالات متحده و پیش بینی‌ها درباره روند آتی سیاست خارجی این کشور به اعضای کمیسیون امنیت ملی ارائه کرد و تاکید داشت که سیاست کشورمان در مواجهه با دولت بایدن اقدام در برابر اقدام است و ما اقدام در برابر بیانیه و امضا را نمی‌پذیریم.

کد خبر 469286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.