کشف ۱۲۸ سلاح شکاری قاچاق

کشف پنج کیلوگرم مواد مخدر، سه کشته در تصادف دلخراش رانندگی، کشف ۱۲۸ سلاح شکاری قاچاق، کشف ۱۳۰میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق در کشور و بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیدعبدالله طباطبایی» دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از کشف پنج کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان در اردبیل خبر داد.

وی اظهار کرد: این میزان مواد کشف شده شامل سه کیلوگرم هروئین و دو کیلوگرم شیشه است که با صدور دستورات لازم قضائی و همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از یک زن و مرد کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: سوداگران مرگ بدانند که چشم بینای عدالت همیشه بیدار بوده و تشکیلات قضائی استان در زمینه برخورد قانونی با قاچاقچیان مواد مخدر هیچ مماشاتی نخواهد داشت و در این زمینه هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سه تن آرد قاچاق نیز کشف شد و در این ارتباط یک نفر دستگیر شده و خودروی حامل آرد قاچاق نیز توقیف شد.

طباطبایی با اشاره به اقدام ناشایست برخی از فرصت‌طلبان که تلاش می‌کنند از سر سفره مردم نیز سودجویی کنند، اظهار کرد: امنیت غذایی مردم یکی از خطوط قرمز دستگاه قضائی است لذا دادسرای اردبیل در همکاری و هماهنگی با مراجع نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی در همه ایام و حتی در روزهای تعطیل نیز با رصد موضوع با هرگونه موارد تخلف مطابق قانون به شدت برخورد می‌کند، افراد نیز باید در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی اعلام نمایند تا با متخلفان در سریع‌ترین زمان ممکن برخورد شود.

حادثه رانندگی سه کشته برجا گذاشت

سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: بر اثر سانحه رانندگی در محور بستان آباد به سراب سه نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر مصدوم شدند.

وحید شادی‌نیا افزود: این حادثه بر اثر برخورد خودروی سواری پراید با نیسان در حوالی "دوزدوزان" رخ داد.

وی ادامه داد: با اعلام این حادثه به مرکز اورژانس و بر اساس اطلاعات رسیده، دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

شادی‌نیا اظهار کرد: کارشناسان اعزامی فوت سه نفر از سرنشینان خودرو پراید شامل یک دختر ۴ ساله، خانم و آقا حدوداً ۳۵ ساله را به دلیل شدت جراحات وارده در محل تأیید کردند.

وی گفت: دو مصدوم دیگر حادثه نیز برای اقدامات درمانی به بیمارستان استاد شهریار بستان آباد انتقال داده شدند.

۱۲۸ سلاح شکاری قاچاق در پایتخت کشف شد

رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به انهدام باند فروشندگان سلاح در فضای مجازی گفت: ۱۲۸ قبضه سلاح شکاری قاچاق در مخفیگاه متهمان در محدوده صالح‌آباد پایتخت کشف شد.

یزدان سلیمان‌آبادی اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت در فضای مجازی، مأموران پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی تهران در رصدهای اطلاعاتی از فعالیت باند خرید و فروش اسلحه شکاری قاچاق در فضای مجازی مطلع شدند.

وی گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد، اعضای این باند مقدار فراوانی سلاح شکاری قاچاق تهیه و در مخفیگاهشان پنهان کرده‌اند.

رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ افزود: در پالایش‌های اطلاعاتی سرکرده باند شناسایی و مراقبت‌های ویژه پلیسی از وی آغاز شد.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم در محدوده صالح‌آباد شناسایی شد، توضیح داد: تردد و حرکات متهم تحت نظر قرار گرفت و مأموران موفق شدند با هماهنگی‌های قضائی وی را در عملیاتی ضربتی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهم، ۱۲۸ سلاح شکاری قاچاق و ۳۰ فشنگ دست‌ساز کشف و وی به قاچاق بودن اموال کشف شده معترف شد، دستگیری سایر اعضای باند و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

کشف ۱۳۰ میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق در کشور

جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

سهراب بهرامی افزود: با اقدامات تخصصی و تلاش‌های شبانه روزی مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طی هفته گذشته انواع کالای قاچاق شامل طلا، ارز، کفش، عینک، سوخت، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی و شیرخشک در کشور کشف شد.

وی افزود: کارشناسان ارزش کالاها و ارز مکشوفه را بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند و همچنین کالاهای مکشوفه به سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی و سوخت قاچاق به شرکت ملی فرآورده‌های نفتی تحویل و ۱۱ نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری، تصریح کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز کماکان برخورد قاطعانه با دانه درشت‌ها در دستور کار این پلیس قرار دارد.

بهرامی خاطرنشان کرد: افراد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

یک محکوم به قصاص به زندگی بازگشت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: با رضایت اولیای دم فرد محکوم به قصاص در رفسنجان از طناب دار رهایی یافت.

ایمان شهسواری اظهار کرد: با تلاش کمیته صلح و سازش این شهرستان زمینه بازگشت به زندگی برای یک محکوم به قصاص فراهم شد.

وی ادامه داد: محکوم این پرونده از سال ۹۶ به جرم قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده و در زندان رفسنجان تحمل حبس می‌کرد که با وساطت و تلاش اعضای کمیته صلح و سازش و با بزرگواری اولیای دم در شعبه اجرای احکام کیفری رفسنجان، سرانجام گذشت و رضایت ایشان جلب و مراتب جهت سیر مراحل قانونی و قضائی انجام شد.

کد خبر 469283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.