فرصت طلایی برای سفر به استانبول

استانبول، شهری مملو از جاذبه‌های مختلف می‌باشد که هر ساله میزبان گردشگران زیادی از جمله ایرانیان است. بخشی از این شهر در آسیا و بخشی از آن نیز در اروپا می‌باشد. به همین دلیل این شهر را پلی میان دو قاره می‌نامند.

تعداد کثیری از هم وطنانمان نیز هر ساله به ترکیه و شهر دیدنی استانبول سفر می‌کنند که دغدغه‌ی بسیاری از مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به استانبول را دارند، زمان سفر به این شهر می‌باشد که در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

استانبول

شهر استانبول، پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه و همچنین مرکز فرهنگی، اقتصادی و تاریخی ترکیه نیز محسوب می‌شود. شهری با تلفیق سنت و مدرنیته می‌باشد. استانبول شهری تاریخی با قدمت ۲۵۰۰ سال است که در جهان باستان به آن قسطنطنیه گفته می‌شد. استانبول، هفتمین شهر بزرگ و پرجمعیت اروپا نیز می‌باشد. این شهر بین دو دریای مرمره و دریای سیاه واقع شده است. از آنجایی که مراکز تجاری و همچنین تاریخی این شهر، بیشتر در بخش اروپایی آن واقع شده است، به همین خاطر اکثر جمعیت این شهر در بخش اروپایی آن زندگی می‌کنند و سالانه گردشگران زیادی نیز برای دیدن این شهر زیبا بیشتر به این بخش از استانبول می‌روند.

بیشترین بخش و مراکزی که در استانبول مورد توجه قرار دارد، بخش تاریخی آن است.

شرایط آب و هوایی استانبول

استانبول در فصل بهار، روزهای گرم و شب‌های خنک و ملایمی دارد و در برخی از مواقع نیز باران‌های بهری شروع به باریدن می‌کند. میانگین دمای این شهر در این فصل از سال، ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. تابستان‌های استانبول، اغلب گرم و مرطوب است و بسیاری از مردم این شهر برای فرار از گرما، به سواحل این شهر نقل مکان می‌کنند. با این حال تعداد بسیار زیادی از مسافران، این فصل را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند که یکی از دلایل مهم آن استفاده از کشتی‌های کروز است. کشتی‌های کروز در این فصل از سال در استانبول، بسیار فعال هستند و گردگران زیادی از این کشتی‌ها در این فصل از سال استفاده می‌کنند. میانگین دمای این شهر در این فصل از سال، بین ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. یکی از زیباترین و دلچسب‌ترین دماهای روزهای استانبول، دمای روزهای پاییزی آن است. در این فصل دمای هوا حدود ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌باشد اما فصل پاییز در استانبول، غافلگیری‌های خاص خودش را دارد. برخی مواقع هوا گرم و خشک است و در بعضی از مواقع نیز هوا خنک، در حدود ۱۵ درجه سانتی‌گراد با باران‌های گاه و بیگاه است. روزهای زمستانی استانبول سرد و برفی هستند و میانگین دمای این فصل بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد می‌باشد و اغلب مواقع این شهر در فصل زمستان، با بارش ملایم برف رو به رو و سفیدپوش می‌شود.

بهترین مکان برای اقامت در استانبول

به دلیل اینکه بسیاری از جاذبه‌های توریستی استانبول به قسمت قدیمی آن نزدیک‌ترند. اغلب مواقع بهتر است در بخش قدیمی شهر استانبول اقامت داشته‌باشید. این اقدام نه‌تنها شما را به مکان‌های توریستی نظیر مسجدآبی، کاخ توپکاپی، ایاصوفیه و بازار بزرگ نزدیک می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا با پای پیاده در خیابان‌های اطراف هتل محل اقامتتان حرکت و از بازار و مراکز خرید استانبول دیدن کنید. تنها عیب بخش قدیمی شهر استانبول سکوت آن در شب است که جنب و جوش و حرارت و شلوغی بخش جدید را ندارد. اگر قصد خرید تور لوکس را دارید، هتل‌های لوکس پنج ستاره مانند هتل دابلیو استانبول، هتل چهار فصل استانبول در محله سلطان احمد و هتل پارک حیات استانبول در محله‌ی شیشلی، می‌تواند بهترین انتخابتان باشد. اما اگر قصد ولخرجی ندارید و می‌خواهید مقرون به صرفه سفر کنید، هتل‌های سه و چهار ستاره مانند هتل ایکون استانبول، هتل لئون استانبول و هتل گرند هیلاریوم استانبول می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای انتخاب باشند. باید این نکته‌ی مهم را بدانید که استانبول شهری نیست که وقتی وارد آن شدید، وقتتان را در هتل‌ها بگذرانید پس زیادی نگران امکانات رفاهی و خدمات هتل‌ها نباشید. هتل‌های سه و چهار ستاره در استانبول، کیفیت و خدکات خوبی دارند و انتظارات شما را از یک هتل خوب براورده خواهند کرد. بهترین اقدام در روز اول اقامت در هتل، تنظیم برنامه‌ای برای گشت و گذار در شهر استانبول و استفاده از مکان‌های تفریحی و تاریخی و تجاری و … آن می‌باشد.

بهترین زمان و فرصت طلایی برای سفر به استانبول

کشور ترکیه و شهر زیبای آن یعنی استانبول، همانطور که گفته شد تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد. به همین جهت در فصول مختلف از سال وضعیت گردشگری متفاوتی دارد.

شلوغ‌ترین زمان سفر برای مسافرت به استانبول، از اواسط اردیبهشت تا اواخر شهریور می‌باشد که تهیه‌ی بلیط سخت و شما باید در صف‌های طولانی مراکز خرید، تفریحی، تجاری و … بایستید. در این زمان هوا گرم و مرطوب می‌باشد.

اما بهترین زمان برای مسافرت به این کشور اوایل زمستان یعنی دی ماه تا اوایل اردیبهشت است. این زمان، محبوب‌ترین زمان در بین ایرانیان می‌باشد و اغلب آن‌ها در این زمان به استانبول سفر می‌کنند. هوا بسیار دلچسب است و خیابان‌ها خیلی شلوغ نیست. قیمت هتل‌ها نیز شامل برخی از تخفیفات ویژه است.

در نتیجه اکنون بهترین زمان برای مسافرت به استانبول است و شما یک فرصت طلایی در پیش رو دارید. بعضی از فصول در این شهر شاهد بیشترین تعداد گردشگر است و استانبول را به یکی از پر تردد و شلوغ‌ترین شهرهای ترکیه تبدیل می‌کند. بهترین زمان برای ایرانیان زمانی‌است که استانبول خیلی شلوغ نیست و هوا بسیار دلنشین است که این زمان، بهترین موقعیت برای سفر به این شهر است.

تورهای مختلف با قیمت‌های بسیار خوب برنامه‌های مختلفی برای رفتن به این شهر ارائه می‌دهند. برای اینکه بتوانید سفری بسیار پرخاطره و مقرون به صرفه را تجربه کنید، استفاده از تورها کمک شایانی به شما خواهد کرد. تورها خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند تا شما بدون مشکل و با آسودگی خاطر از سفرتان لذت ببرید.

اگر قصد سفر با تور را به استانبول دارید، می‌توانید تورهای زیما سفر را انتخاب کنید. آژانس گردشگری زیما با قیمت مناسب و بهترین کیفیت، سفری شگفت‌انگیز وبه یاد ماندنی برای شما عزیزان رقم خواهد زد. قیمت تور استانبول این آژانس از ۵۴,۱۰۰,۰۰۰ ریال آغاز می‌شود و تور بعدی آن در تاریخ ۲۹ بهمن ماه است که به مدت ۵ شب و ۶ روز می‌باشد. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق سایت www.zima.ir و یا شماره تلفن‌های موجود در آن اقدام کنید.

کد خبر 469275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.