شهر به کارگاه بزرگ سرمایه‌گذاران تبدیل شده است

مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه علی‌رغم شرایط کرونایی با سیاست‌گذاری مطلوب، جذب سرمایه گذاری ویژه در شهر انجام شد،گفت: سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در بازارهای موازی از جمله بورس، ارز، خودرو به سمت مسکن آمده و شهر به کارگاهی بزرگ برای سرمایه گذاران و انبوه‌سازان تبدیل شده است.

نادر آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۹۰ درصد بودجه و درآمد مناطق شهرداری از منبع ساخت و ساز و صدور پروانه ساختمانی است.

وی افزود: صدور پروانه ساختمانی و رونق صنعت ساخت و ساز در اقتصاد شهر در قالب سرمایه‌گذاری در بخش مسکن با اشتغالزایی بالا تأثیرگذار است، همانگونه که این صنعت بزرگ در اقتصاد شهرهای کشورهای مختلف دنیا همچنین نشاط اقتصادی شهر و رونق اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد.

مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه با افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی، اقتصاد شهر پویا تر خواهد شد، تصریح کرد: در سال‌جاری بیش از سه هزار پروانه ساختمانی در شهر صادر شده که به معنای رونق ساخت و سازها در شهر است.

وی ادامه داد: علیرغم شرایط کرونایی با سیاست گذاری مطلوب، جذب سرمایه گذاری ویژه در شهر انجام شد و سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در بازارهای موازی از جمله بورس، ارز، خودرو به سمت مسکن آمده و شهر تبدیل به کارگاهی برای سرمایه گذاران و انبوه‌سازان شده است.

آخوندی با بیان اینکه شهرداری در سه ماه ابتدای سال به بودجه خود دست یافت، گفت: در سال‌جاری جذب منابع و درآمدهای مناطق ۱۵ گانه شهرداری ۸۸ درصد معادل دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که ۸۰ درصد جذب درآمد مناطق در بخش تراکم و صدور پروانه است.

وی اظهار کرد: تحقق بودجه باعث اجرای به موقع پروژه‌های بزرگ و کوچک در سطح شهر شده که مهمترین آن پیشرفت در اجرای حلقه حفاظتی شهر و خط دو مترو، خرید اتوبوس‌های جدید و سایر پروژه‌های عمرانی در مناطق مختلف شهر بوده است.

مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان افزود: بخش خصوصی و شهرداری در سال‌جاری توانستند سرمایه گذاری عمده‌ای را در شهر انجام دهند که بسیاری از آنها محرک توسعه بوده است.

کد خبر 469268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.