تخصیص تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های پیکان فرسوده

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از تخصیص تسهیلات ویژه ۷۵ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های پیکان فرسوده در قزوین خبر داد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه‌ای که بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و پست بانک به امضا رسید، مقرر شد تعداد ۳۴۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده با مشارکت پست بانک در کل کشور نوسازی شود.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، سهم شهر قزوین برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده ۴۳ دستگاه تاکسی تعیین شده و ۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۹ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه به مالکین این گونه تاکسی‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: با نظر مساعد هیئت مدیره سازمان تاکسیرانی و شهردار محترم علاوه بر این وام، یک وام ۲۵ میلیون تومانی نیز توسط سازمان تاکسیرانی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به مالکان پیکان‌های فرسوده برای جمع آوری هر چه سریع‌تر این تاکسی‌ها پرداخت خواهد شد و تعداد ۴۳ دستگاه تاکسی نیز به ۵۰ دستگاه افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در پی نشست‌های متعدد برگزار شده بین سازمان تاکسیرانی و پست بانک، در خصوص مساعدت در نحوه و تعداد تضامین و تسهیل در بهره مندی رانندگان تاکسی دارای شرایط نوسازی بحث و تبادل نظر گردید و بر همین اساس، اولویت نوسازی در مرحله اول با تاکسی‌های پیکان برنامه ریزی شده و با توجه به محدودیت زمانی و محدودیت در تعداد، امیدواریم در اولین فرصت بتوانیم سهمیه اختصاص یافته برای ناوگان تاکسیرانی قزوین را تحقق بخشیم.

عرشیان تاکید کرد: به منظور حمایت از رانندگان تاکسی شهر قزوین به دنبال این هدف هستیم که سهمیه تحقق یافته برای نوسازی ناوگان فرسوده شهر قزوین را به ۱۰۰ دستگاه ارتقا دهیم.

منبع: مهر

کد خبر 469263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.