وقتی سینما سراسر ایران را به تصویر می‌کشد

بنیاد سینمایی فارابی در جدیدترین فعالیت‌های خود در تولید فیلم در قالب مشارکتی به تنوع جغرافیایی توجه ویژه‌ای کرده است و با تولیداتی در خارج از تهران، تنوع بصری، اقلیمی، فرهنگ و اقوام، لهجه‌ها در ایران را به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، معاونت فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی با توجه به اولویت‌های محتوایی هم‌سو با سیاست‌های محتوایی سازمان سینمایی مبنی بر افزایش امید و اعتماد عمومی، تقویت عزت‌مندی و قدرت ملی و توجه به نهاد خانواده، فعالیت‌های خود در سال ۹۹ را به انجام رسانده است.

بر اساس این گزارش، بخشی از فیلم‌هایی که امسال بنیاد سینمایی فارابی در تولید آنها مشارکت داشته، از تنوع جغرافیایی برخوردار بوده‌اند و فقط در تولیدات سال ۱۳۹۹ در میان فیلم‌های مورد حمایت، ۹ فیلم در خارج از تهران ساخته شده‌اند و تنوع بصری، اقلیمی، فرهنگ و اقوام، لهجه‌ها در این آثار، با هدف دیده شدن همه ایرانیان روی پرده سینما تحقق یافته است.

یدو در استان خوزستان
فیلم سینمایی یدو به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و در راستای پروژه راهبردی بنیادسینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کارگردانی مهدی جعفری در ژانر دفاع مقدس و در استان خوزستان ساخته شده است.

زالاوا در استان کردستان
فیلم سینمایی زالاوا به تهیه‌کنندگی روح‌الله و سمیرا برادری و کارگردانی ارسلان امیری، در ژانر وحشت / اجتماعی در شهرستان سنندج استان کردستان ساخته شده است.

میجر در استان بوشهر
فیلمبرداری فیلم سینمایی میجر به کارگردانی احسان عبدی‌پور و تهیه‌کنندگی حمید فرخ‌نژاد با قصه‌ای نوجوانانه، در استان بوشهر انجام شده است.

شاه ماهی در استان مازندران
فیلمبرداری فیلم شاه ماهی به تهیه‌کنندگی افسانه منادی و کارگردانی نادر مقدس که فیلمی اجتماعی و جوانانه است، در شمال کشور (شهرستان بابل در استان مازندران) انجام شده است.

مهران در استان یزد
فیلم سینمایی مهران به کارگردانی رقیه توکلی در ژانر دفاع مقدس / کودک در شهرستان یزد (استان یزد) جلوی دوربین رفته است.

لیپار در استان سیستان و بلوچستان
فیلم سینمایی لیپار به تهیه‌کنندگی سعید خانی و کارگردانی حسین ریگی که در استان سیستان و بلوچستان جلوی دوربین رفته، تصویرگر چهره‌ای متفاوت و باطراوت از این استان است.

تی‌تی در استان گیلان
فیلمبرداری فیلم سینمایی تی تی تازه‌ترین ساخته آیدا پناهنده در ژانر اجتماعی / خانوادگی در شهرستان‌های رشت، ماسال و رضوانشهر استان گیلان صورت گرفته است.

آرزوی زیبا در استان اصفهان
فیلمبرداری فیلم سینمایی آرزوی زیبا به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی قوی‌تن در اطراف شهرستان کاشان استان اصفهان انجام گرفته است.

پسران دریا در مازندران و هرمزگان
فیلم سینمایی پسران دریا به کارگردانی افشین هاشمی و حسین جامی به تهیه‌کنندگی بهروز نشان در استان مازندران و جزیره قشم استان هرمزگان ساخته شده است.

کد خبر 469249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.