اصفهان خاموشی نداشته است

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: اصفهان در زمینه مدیریت مصرف انرژی عملکرد خوبی داشته و با وجود محدودیت‌های تولید، هیچ خاموشی در محدوده این شرکت نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا پیر پیران علوی امروز دوشنبه - ۲۹ دی ماه- در نشست خبری که به صورت مشترک بین مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان و مدیرعامل شرکت گاز این استان برگزار شد، اظهار کرد: نسبت خاموشی به ازای هر مشترک در سال در سال ۹۳- ۹۴ در حدود ۸۵۰ دقیقه بوده که اکنون به کمتر از ۱۳۰ دقیقه رسیده است.

وی تاکید کرد: تا این لحظه هیچ خاموشی برای هیچ یک از مشترکان در حوزه کاری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نداشته‌ایم و معابر اصفهان نیز خاموشی کلی نداشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: این شرکت یک میلیون و ۱۷۲ هزار مشترک داد که از نظر تعداد، ۷۷ درصد در بخش خانگی، ۵ درصد در بخش عمومی، یک درصد در بخش کشاورزی، یک درصد در بخش صنعتی و ۱۶ درصد در بخش تجاری هستند. از نظر مصرف برق نیز، ۳۴‌.۹ در بخش خانگی، ۳۱.۲ در بخش صنعتی و ۱۰.۳ در بخش تجاری مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: همانطور که گفته شد، خطوط گاز سراسری است و اگر بخواهیم نیاز نیروگاهی را کاملاً تأمین کنیم شاهد افت فشار کشوری گاز خواهیم بود. بنابراین وزارت نیرو در زمستان‌ها برای جلوگیری از قطعی برق و گاز، تقسیم بندی انجام داده است که بر اساس آن حدود ۴۰۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات ساعت انرژی در کشور باید صرفه‌جویی شود که از این میزان ۳۶۸ مگاوات ساعت در ۲۴ ساعت، سهم استان اصفهان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: در این زمینه تا این لحظه عملکرد اصفهان بسیار خوب بوده و تا این لحظه توانسته‌ایم این کاهش مصرف را اعمال کنیم.

پیر پیران افزود: در زمستان موضوع مدیریت پیک شبکه مطرح نبوده و هر چقدر که در هر ساعتی از شبانه روز مصرف را کاهش دهیم موجب ذخیره سازی انرژی می‌شود.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته کار ما سخت‌تر شده، زیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا، قطع برق مراکز بیمارستانی مشکلات جدی ایجاد می‌کند، بنابراین مراکز درمانی بسیار حساسیت بالایی به قطعی برق دارد. کلاس‌های مجازی و آزمون‌های مجازی دانش‌آموزان نیز تأمین برق خانگی را با حساسیت بالایی رو به رو کرده است.

اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف برق در اصفهان

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: کنترل روشنایی معابر و یک در میان کردن و تنظیم فوتوسل‌های نجومی، که اکنون ۷۷۰ معبر به صورت یک در میان روشنایی دارد، کنترل خاموش بودن فضای سبز سطح شهر و نورپردازی‌ها و آب‌نماهای شهرداری، کنترل مصرف مجتمع‌های مسکونی، نظامی و خانگی و شناسایی و برخورد با رمزارزها، از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش مصرف برق بوده است.

پیر پیران افزود: شهرداری کلانشهر اصفهان، در کاهش مصرف نورپردازی‌های شهری کمک شایانی به شرکت توزیع برق شهرستان داشته است. همچنین از ادارات مختلف مناطق بازرسی شد و از مدیریت مصرف انرژی این مراکز اطمینان حاصل شده، شناسایی و برخورد با رمز ارزها نیز از جمله راهکارهای مدیریت مصرف برق بوده که به تفکیک برای هر بخش، مقداری از سهمیه روزانه استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بخش ادارات با استفاده از نور طبیعی در طول روز، کنترل موتورخانه‌ها، خاموش کردن چراغ‌های محوطه ادارات، خاموشی آب‌نماها، خاموشی راهروها، کاهش دمای محوطه ادارات، هوشمندسازی موتورخانه‌ها و استفاده نکردن از بخاری برقی از جمله وظایفی است که ادارات باید برای کاهش مصرف انجام دهند، این اقدامات توسط تیم بازرسی انرژی تشکیل شده توسط بازرس شرکت توزیع برق، شرکت گاز و استانداری بررسی می‌شود.

هیچ مجوزی برای استخراج رمز ارز در اصفهان صادر نشده است

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه ۸۰ درصد مغازه‌های شهر اصفهان در طول روز چراغ‌های پیاده رو را روشن می‌کنند، گفت: همچنین برای جلوگیری از استخراج رمزارزهای غیر مجاز اقداماتی انجام شده است، هیچ مجوز رمز ارزی در حوزه استان اصفهان صادر نشده است، وجود استخراج کننده‌های رمز ارز در استان اصفهان غیر قانونی است و اگر شناسایی شود، به شدت با آن برخورد می‌شود.

پیر پیران افزود: بیشتر افرادی که تا کنون کشف کرده‌ایم مکان‌هایی بوده که اجاره داده شده و مالک از استخراج رمز ارز در آن بی خبر بوده است. بنابراین مردم باید توجه داشته باشند اگر جایی را اجاره می‌دهند، مرتب مصرف برق آن را رصد کنند.

وی ادامه داد: در اصفهان خاموشی نداشتیم زیرا با کاهش مصرف توانستیم سقف تعیین شده روزهای گذشته را رعایت کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: میانگین نرخ فروش برق در کشور حدود ۸۵ تومان است، کمترین قیمت نرخ رمز ارزها ۱,۰۰۰ تومان است، و برای استخراج حتماً باید مجوز گرفته شده و با تعرفه خاص خود این کار انجام شود.

کد خبر 469247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    چرا دروغ میگویید من‌خودم ساکن اصفهان هستم و برق رفت به اداره برق زنگ زدم گفت به علت مصرف زیاد روزی ۲ساعت سر ظهر برق میرود.