مردودی ۳۱ درصدی خودروها در مراکز معاینه فنی کرج

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره مراجعه ۲۵۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی در کرج طی سال جاری گفت: معاینه فنی یکی از راهکارهای مؤثر برای کنترل خودروهای آلاینده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا احمدی نژاد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۲۹ دی (روز ملی هوای پاک)، اظهار کرد: امروزه داشتنِ هوای پاک و سالم، به ویژه در کلان شهرها، برای مردم و مسئولان به مشکلی بزرگ مبدل شده است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا بالاخص در نیمه دوم سال به دلیل ایجاد پدیده وارونگی دما، کیفیت هوای شهر کرج را در شرایط ناسالم قرار می‌دهد، افزود: بدون شک معاینه فنی یکی از راهکارهای مؤثر برای کنترل خودروهای آلاینده است چرا که عدم توجه جدی به رعایت استانداردهای فنی و زیست محیطی خودروها سبب شده وسایل نقلیه موتوری موجود در چرخه حمل و نقل و ترافیک، سهم بسزایی در ایجاد آلودگی هوا داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به فعالیت هشت مرکز معاینه فنی خودرو در سطح شهر کرج و فردیس، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳۱/۳ درصد در نوبت اول مردود شده‌اند.

احمدی نژاد همچنین علت اصلی مردودی خودروها در مراکز معاینه فنی را تست آلایندگی خودرو اعلام کرد و گفت: کاتالیست خودرو و سوختن سنسور اکسیژن نیز از عوامل مؤثر در آلایندگی خودروها است.

کد خبر 469232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.