فقر مناطق حاشیه‌ای اصفهان زمینه‌ساز بروز اعتیاد است

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: در شهری زندگی می‌کنیم که ۱۱ منطقه حاشیه نشین دارد و فقر و مشکلات دیگر در این مناطق زمینه ساز بروز اعتیاد است که باید با یک همکاری همه جانبه به حل این مشکلات و پیشگیری از اعتیاد بپردازیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه افتتاح کارزار رسانه‌ای ارتقای توانمندی‌های شناختی-رفتاری در مناطق حاشیه نشین شهر و پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، اظهار کرد: حساسیت‌های اجتماعی نسبت به اعتیاد از بین رفته و این معضل در جامعه رها شده که موضوعی نگران کننده است.

وی افزود: زمانی حساسیت بسیاری نسبت به اعتیاد در جامعه وجود داشت و بعد از آن نیز وارد مباحث چالشی درباره اعتیاد شدیم اما اهمیت پیشگیری را جدی نگرفتیم به همین دلیل آمار اعتیاد به شدت رشد کرد و به موضوعی بغرنج تبدیل شد.

محمدی ادامه داد: اکنون اعتیاد به موضوعی بی تفاوت در جامعه تبدیل شده زیرا پیش از این نسبت به اعتیاد موضع‌گیری اجتماعی می‌شد اما اکنون افراد بسیار بی‌تفاوت از کنار یک فرد معتاد می‌گذرند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با بیان اینکه حوزه پیشگیری در آسیب‌های اجتماعی باید هدف‌گذاری شود، افزود: تمام صاحب نظران معتقدند اگر از پدیده‌های اجتماعی پیشگیری نشود باید با عوارض آن دست و پنجه نرم کنیم بنابراین پیشگیری یک واقعیت است و نباید رها شود زیرا مقدمه‌ای خواهد شد تا بدین وسیله درگیر عوارض و معضلات اجتماعی شویم.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی دوسویه هستند اضافه کرد: پیشگیری از اعتیاد اهمیت فراوانی دارد زیرا زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌هاست همچنین ممکن است بسیاری از آسیب‌ها زمینه ساز اعتیاد شوند بنابراین لازم است پیشگیری از اعتیاد به یک رفتار نهادینه تبدیل شود.

محمدی ادامه داد: در شهری زندگی می‌کنیم که ۱۱ منطقه حاشیه نشین دارد و فقر و مشکلات دیگر در این مناطق زمینه ساز بروز اعتیاد است که باید با یک همکاری همه جانبه به حل این مشکلات و پیشگیری از اعتیاد بپردازیم.

وی افزود: مرکزی برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد در باغ فدک اصفهان دردست احداث است که در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید و با بهره‌برداری از آن می‌توان به پیشگیری از اعتیاد در مناطق حاشیه‌ای شهر امیدوار بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه پیشگیری یک باور است و همه دنیا با باور پیشگیری بر معضلات اجتماعی جامعه خود مسلط شده‌اند، گفت: تاکنون حوزه‌های پیشگیری در سایه بوده‌اند اما اکنون تصمیم‌گیران با دغدغه‌مندی و حساسیت ویژه وارد عمل شده‌اند تا از معضلات اجتماعی همچون اعتیاد پیشگیری کنند.

کد خبر 469222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.