طرح بافت پیرامون حرم رضوی در مقیاس جهان اسلام مؤثر است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح نوسازی بافت پیرامون حرم امام رضا (ع)، تنها روی شهر و کشور تأثیر گذار نیست بلکه اقدامات در این خصوص در مقیاس جهان اسلام نیز مؤثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به اهمیت طرح نوسازی بافت پیرامون حرم امام رضا (ع)، اظهار کرد: این طرح تنها روی شهر و کشور تأثیر گذار نیست بلکه اقدامات در این خصوص در مقیاس جهان اسلام نیز مؤثر خواهد بود و به همین دلیل تصمیم‌گیری برای آن نیازمند جمع‌بندی کامل در استان است تا با ضعف‌های جدی رو به رو نشویم.

وی با بیان اینکه پیشرفت سالانه این طرح ۲.۵ درصد است، افزود: از شهرسازان و اساتید مربوط دعوت می‌کنم که به این طرح وارد شوند، گذشته را نقد و برای مشکلات پیش رو راه حل ارائه دهند؛ امیدوارم شهرسازان خوب و تراز اول شهر در این موضوع مشارکت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شرایط برای نقد و بررسی این طرح وجود دارد و همیشه شورای شهر دغدغه‌ای جز تحقق پذیری آن نداشته است. سعی داریم مشکلات را به حداقل برسانیم تا در سال‌های آینده گفته نشود شورا وظایف خود را به درستی انجام نداده است.

وی با تاکید بر اینکه هر طرحی باید روند قانونی خود در شهرداری، شورای شهر و کمیسیون ماده پنج را طی کند، خاطرنشان کرد: هزینه‌های این طرح از منابع شهرداری پرداخت می‌شود؛ به همین دلیل باید نظرات این شورا و شهرداری دخیل شود زیرا آنها در این موضوع نقش مهمی دارند.

حیدری تاکید کرد: برای حل سریع و بدون مشکل این طرح باید به یک اجماع کامل برسیم و افراد متخصص در این کار شناسایی و از آنها برای بهبود طرح استفاده شود.

شرایط آلودگی هوا با سال گذشته تفاوتی نداشته است

وی با اشاره به روز ملی هوای پاک، اظهار کرد: باید مشکل آلودگی هوا حل شود زیرا مشکل جدی این روزهای کلانشهرهای کشور است و در مشهد نیز دچار این مشکل هستیم.

وی ادامه داد: وارونگی هوا و شاخص آلایندگی هوا نشان دهنده وضعیت نامطلوب شهر است، ۶۴ درصد این آلودگی‌ها مختص خودروهایی است که در شهر تردد می‌کنند و این عدد سهم زیادی را در کنار آلایندگی نیروگاه‌ها به خود اختصاص داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه برای حل این معضل شهرداری برخی اقدامات مدیریتی را انجام داده است که امیدواریم ثمره آن را هرچه زودتر ببینیم، افزود: شرایط آلودگی هوا با سال گذشته تفاوتی نکرده و شاخص‌های آن اختلاف زیادی ندارد، وضعیت کنونی ما هفت روز بدتر از سال ۹۸ بوده است که این اختلاف موجود معنادار نیست و می‌توان علت اصلی آن را کمبود بارش بیان کرد.

وی افزود: شرایط حمل و نقل باید به گونه‌ای باشد تا مردم به سمت و سوی حمل و نقل پاک بروند، در کنار شهرداری مشهد باید برای حل این موضوع تلاش کنیم تا هرچه سریع‌تر این موضوع حل شود.

حیدری تصریح کرد: شرایط کرونا در کشور کمی بهتر شده اما این موضوع باعث نمی‌شود مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند و با توجه به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اگر همچنان دورهمی‌ها و محافل خانوادگی وجود داشته باشد شاهد موج سنگینی در بهمن‌ماه خواهیم بود.

کد خبر 469220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.