بازسازی خسارات سیل خرم آباد چشم‌ انتظار تأمین اعتبار

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار خرم آباد گفت: در جریان سیل ۹۸ به تأسیسات شهری همانند پارک‌ها، پل‌ها، آسفالت معابر و دیواره رودخانه شهر خرم آباد خساراتی وارد شد که با پیگیری‌های لازم توانستیم ۱۰۳ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان موافقتنامه از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ مبادله کنیم.

علیرضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اعتبارات مبادله‌ای ماده ۱۰ و ۱۲ صرف اجرای ۲۳ پروژه شامل احداث پل‌های کمالوند، بهداری، اناری و کنارگذر پل ۹ دی، اجرای کانال مرکب پل حاج عمران، آسفالت در سطح سه منطقه شهر، اجرای دیواره تخریب شده رودخانه خرم رود و کرگانه افزایش ارتفاع و ترمیم پایه و پی برخی از دیواره‌های ساحلی رودخانه خرم رود و کرگانه، خرید دو دستگاه خودرو امداد و اطفا و خرید دو میلیارد تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی مانند پمپ، کف کش، لجن کش و اجرای کانال‌های دفع آب‌های سطحی جهت برطرف کردن آبگرفتگی‌های احتمالی شده است.

وی افزود: پروژه‌های سیل در شهر خرم آباد حدوداً ۷۵ درصد پیشرفت داشته، اما واقعیت این است که از مجموع ۱۰۳ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان تنها ۸۴ درصد آن تخصیص یافته که از این مجموع ۴۰ میلیارد تومان اوراق بوده که البته این میزان نیز تنزیل داشته است.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار خرم آباد با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بیش از این هزینه شده و تعدادی از آنها نیز به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: پیمانکاران از شهرداری طلبکار هستند و هر روز برای دریافت مطالبات خود مراجعه می‌کنند همچنین جهت تکمیل ادامه این پروژه‌ها نیازمند تزریق اعتبار در سال جاری هستیم.

وی تصریح کرد: همه اعتبارات ماده ۱۰ و۱۲ قرار بود تا تیرماه سال جاری ابلاغ شود در صورتی که هنوز این اعتبارات به دست شهرداری نرسیده و تا زمانی که تأمین اعتبار نشویم برای تکمیل پروژه با مشکل رو به رو هستیم.

کد خبر 469195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.