مدرن‌سازی سیستم‌های روشنایی در بلغارستان

دولت بلغارستان در تلاش است انتشار گاز کربن در کشور را به حداقل برساند و در این راستا ادعا کرده است که هزینه مورد نیاز برای مدرن‌سازی سیستم‌های روشنایی ۲۰ کلانشهر را فراهم خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رئیس جمهور بلغارستان هفته گذشته رسماً اعلام کرد که به زودی تعداد ۲۰ کلانشهر از سراسر کشور میزبان سیستم‌های روشنایی مدرن خیابانی خواهد بود. شواهد حاکی است که طرح فوق از چند روز گذشته در بعضی از شهرهای کشور آغاز شده است و سایر کلانشهرها نیز به زودی اقدامات خود در این زمینه را آغاز خواهند کرد. تعویض سیستم‌های روشنایی کنونی با نوع مدرن با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده و به حداقل رسیدن مصرف انرژی شهری صورت خواهد گرفت و به زودی در سایر شهرهای کشور نیز پیاده خواهد شد. البته این طرح هزینه زیادی برای بلغارستان در بر خواهد داشت که البته دولت متعهد شده است تمام بودجه لازم را فراهم آورد.

لیست کلانشهرهایی که در مرحله اول از اجرای پروژه مدرن‌سازی سیستم‌های روشنایی شهری برخوردار خواهند شد به طور رسمی در رسانه‌های اجتماعی اعلام شده است و بعضی از آن‌ها بودجه مورد نیاز را دریافت کرده‌اند. از جمله این کلانشهرها می‌توان به صوفیه، بورگاس، وارنا، ترگوویشته، پلوودیو و وراتسا اشاره کرد و سایر شهرها نظیر ساندانسکی، هاسکوفو، تریاونا و غیره نیز به زودی و پس از دریافت بودجه، اقدامات خود را آغاز خواهند کرد.

بد نیست بدانید که در ابتدای کار، تنها مراکز عمومی پر تردد شهرهای فوق از سیستم‌های روشنایی مدرن با لامپ‌های کم مصرف ال ای دی، برخوردار خواهند شد و پس از آن، سیستم‌های قدیمی در سایر مناطق شهری به ترتیب اولویت با نوع مدرن جایگزین می‌شوند. هزینه‌ای برابر با ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو برای پروژه فوق در نظر گرفته شده است که هر کلانشهر بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار یورو هزینه دریافت خواهد کرد.

کد خبر 469188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.