نصراصفهانی: همه باید در برابر آسیب‌های اجتماعی حساس باشیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید در زمینه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد توجه و حساسیت لازم وجود داشته باشد تا مردم بتوانند در آرامش و بدون آسیب زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه افتتاح کارزار رسانه‌ای ارتقای توانمندی‌های شناختی-رفتاری در مناطق حاشیه نشین شهر و پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، اظهار کرد: وقتی صحبت از امر به معروف و نهی از منکر است، امر به معروف در ابتدا می‌آید زیرا امربه معروف همان پیشگیری است و اگر به این موضوع پرداخته شود، می‌توان بسیاری از معضلات و آسیب‌ها را در جامعه مدیریت کرد، اما اگر به امر به معروف نپردازیم به اجبار باید به سمت نهی از منکر پیش برویم.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی به سمت ترویج امر به معروف پیش برویم کمتر به نهی از منکر نیازمند می‌شویم، ادامه داد: در آسیب‌های اجتماعی باید به جای برخوردهای سلبی برخوردهای ایجابی داشته باشیم و با پیشگیری به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد برویم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، شهر را بسان مجموعه‌ای تعریف کرد که ساکنان آن باید در خوشی‌ها و مشکلات در کنار هم باشند، خاطرنشان کرد: رخدادهای اجتماعی در جامعه امروز با یکدیگر در ارتباط است، بنابراین برای داشتن شهری عاری از فرد آسیب دیده و خالی از اعتیاد که برای همه بسیار خوشایند است باید این ارتباط اجتماعی را حفظ و ارتقا بخشیم.

وی ادامه داد: بخشی از دلایل و نتایج اعتیاد افراد به خود آن‌ها باز می‌گردد، اما بخشی دیگر به عهده سایر افراد جامعه است بنابراین همواره باید به بحث اعتیاد در جامعه توجه ویژه داشته باشیم.

نصراصفهانی افزود: در یک شهر تمام شهروندان درگیر اتفاقات هستند و اگر به دنبال آرامش و آسایش هستیم باید در زمینه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد توجه و حساسیت لازم وجود داشته باشد تا مردم بتوانند در آرامش و بدون آسیب زندگی کنند.

وی برگزاری کارزار رسانه‌ای ارتقای توانمندی‌های شناختی-رفتاری در مناطق حاشیه نشین شهر و پیشگیری از اعتیاد در محیط کار را آغازی مبارک دانست که می‌تواند به یکی از معضلات اجتماعی شهر پایان دهد.

کد خبر 469177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.