اجرای ۵۰ هزار تن روکش آسفالت معابر در همدان

مدیر منطقه ۲ شهرداری همدان با اشاره به اجرای روکش آسفالت معابر منطقه ۲ با حجم عملیاتی ۵۰ هزار تن گفت: این اتفاق در ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایمنا، حامد جلیلوند اظهار کرد: سه کیلومتر لوله‌گذاری در خیابان‌های اطراف میدان رسالت و بلوار ۹ دی و بلوار مطهری انجام شده تا از طریق آن آب‌های سطحی به سمت رودخانه پشت پمپ بنزین فروغ هدایت شود.

وی افزود: با توجه به تاکید شهردار همدان نسبت به اجرای روکش آسفالت و اصلاح وضعیت معابر شهری، شهرداری منطقه ۲ به عنوان یکی از مناطق مهم شهری نیز به این مهم توجه کرده است، به طوری که در طول ۹ ماه گذشته بیش از ۵۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در معابر سطح این منطقه صورت گرفته که در طول ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه محسوب می‌شود.

مدیر شهرداری منطقه ۲ همدان با تأکید بر اینکه ۱۰ هزار تن آسفالت به منظور لکه‌گیری معابر فرعی و محلات و ۴۰ هزار تن برای اجرای روکش آسفالت اساسی در معابر اصلی سطح حوزه نیز از برنامه‌های شهرداری منطقه دو تا پایان سال جاری است یادآور شد: یکی دیگر از گلایه‌های شهروندان ساکن در منطقه دو آب‌گرفتگی در برخی معابر این منطقه است که طی یک عملیات اجرایی کوتاه‌مدت رفع شد و رضایت شهروندان را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در سال جاری با تلاش مجموعه شهرداری منطقه ۲ و همکاری سازمان عمران توانستیم حجم عملیات روکش آسفالت در سطح حوزه را با افزایش ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته برسانیم، تصریح کرد: هزینه صرف شده در حوزه آسفالت ۲۵۰ میلیارد ریال است که با توجه به آمار عملکرد سال‌های گذشته، اجرای روکش آسفالت امسال این منطقه از لحاظ حجمی نسبت به ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

جلیلوند کیفیت اجرای روکش آسفالت را در کنار کمیت آن از نکات مهم و مورد دقت و توجه شهرداری منطقه ۲ برشمرد و گفت: در عملیات روکش آسفالت، زیرسازی محل اجرای آسفالت و تراکم آن توسط آزمایشگاه‌های معتبر مورد تأیید شهرداری، زیر نظر کارشناسان شهرداری منطقه و سازمان عمران آزمایش می‌شود.

وی نتایج آزمایش‌های آسفالت‌ریزی‌های سطح منطقه ۲ را با ۹۵ درصد مطلوبیت عنوان کرد و افزود: این درصد رقم بالا و مورد تأیید در بحث کیفیت آسفالت‌ریزی است.

مدیر شهرداری منطقه ۲ همدان اجرای روکش آسفالت را به دو بخش آسفالت‌ریزی اساسی و لکه‌گیری تفکیک کرد و از اختصاص ۱۰ هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری معابر فرعی و محلات و ۴۰ هزار تن برای آسفالت‌ریزی اساسی در معابر اصلی سطح حوزه خبر داد.

جلیلوند تعیین اولویت‌بندی عملیات‌های آسفالت‌ریزی در نقاط مختلف سطح حوزه استحفاظی منطقه را فرسوده و کهنه دانست و ادامه داد: در معابر فرعی نیز اجرای آسفالت بر اساس بررسی و مشاهدات میدانی کارشناسان منطقه یا بنا به درخواست اهالی محل و یا بعد از حفاری دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام می‌گیرد.

وی متذکر شد: حفاری‌های ایجاد شده در سطح معابر و خیابان‌ها نیز در اسرع وقت توسط اکیپ‌های آسفالت کارگاه امانی معاونت خدمات شهری و اجرایی منطقه لکه‌گیری می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 469176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.