باز طراحی ۸۰۰ قطعه مورد نیاز سیستم ریلی کشور در مشهد

شهردار مشهد گفت: با همکاری دانشگاه شریف و دانشگاه فردوسی مشهد ۸۰۰ قطعه مورد نیاز سیستم ریلی که از خارج کشور تهیه می‌شد، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بازطراحی شد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی در حاشیه بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از نمایشگاه قطعات مهندسی معکوس شده شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد، اظهار کرد: بسیاری از تجهیزات قطار شهری در خارج از کشور تهیه می‌شد و با توجه به شرایط تحریم‌ها سعی کردیم بخشی از این قطعات را بازطراحی کنیم که این اقدام از نظر مالی نیز صرفه‌جویی خوبی به همراه دارد.

وی با اشاره به بدهی ۵۰ هزار میلیارد ریالی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری مشهد، اظهار امیدواری کرد: با همراهی دولت در مدت باقیمانده از سال این بدهی‌ها حسابرسی شده و تسویه شود.

شهردار مشهد گفت: برای ساخت هر کیلومتر خط قطار شهری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود و برای اجرای پروژه قطار شهری باید کمک دولتی داشته باشیم.

وی در خصوص بازدید حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور از پروژه‌های خط سوم و چهارم قطار شهری مشهد و همچنین نمایشگاه قطعات بازطراحی شده مورد نیاز سیستم ریلی در شرکت بهره‌برداری قطار شهری، افزود: این بازدید از بازدیدهای دوره‌ای سازمان بازرسی و با توجه به اهمیت پروژه قطار شهری مشهد صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 469170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.