کلینیک حقوق کودک در سمنان راه اندازی می‌شود

شهردار سمنان از افتتاح کلینیک حقوق کودک در دهه فجر سال جاری با حضور دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری خبر داد.

سید محمد ناظم رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر سمنان طبق ابلاغ وزارت کشور و دفتر یونسیف ایران به عنوان یکی از شهرهای پایلوت دوستدار کودک انتخاب شده و از سال ۹۸ برنامه‌های متعددی را در این حوزه اجرا کرده است.

وی افزود: یکی از ابعاد حقوق شهروندی، رعایت حقوق کودک است و هدف اصلی ایجاد این کلینیک نیز ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه پیرامون حقوق کودکان و خانواده است.

شهردار سمنان نقش فعالیت‌های این کلینیک را در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر برشمرد و گفت: از مهم‌ترین عوامل تأمین سلامت کودکان، میزان آگاهی و نگرش والدین از حقوق شهروندی کودکان و راه‌های تأمین آن می‌باشد. برای اینکه کودک بتواند از حقوق شهروندی برخوردار باشد و از آنها استفاده کند؛ نیاز است مهارت‌هایی را آموزش ببیند که با ارائه این آموزش‌ها در کلینیک حقوق کودک همراه با مشاوره روان‌شناختی کودکان، حمایت‌های حقوقی و آموزش و ترویج حقوق کودک می‌توان در ترویج این مهم تلاش کرد.

ناظم رضوی خاطرنشان کرد: کلینیک حقوق کودک سمنان در ساختمان فرهنگسرای امید خانواده در دهه فجر سال جاری با حضور دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری افتتاح و آماده خدمت رسانی به شهروندان خواهد بود.

کد خبر 469163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.