تدوین برنامه راهبردی پنج ساله شهرداری سمنان

سرپرست معاونت برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری سمنان گفت: برنامه راهبردی پنج ساله شهرداری سمنان برایتصویب، به شورای اسلامی شهر ارائه شد.

سید محمد خاتمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه‌های راهبردی توسعه شهری پاسخی به نیاز مدیریت شهری برای رفع بخشی از مسائل روزمره شهر است.

وی افزود: ارائه الگوی مناسب برای مدیریت شهری سمنان و امکان‌سنجی مدیریت یکپارچه شهری از خروجی اصلی این برنامه بوده است که به طور حتم می‌تواند بستری مناسب برای شهروندان، مدیران و نخبگان سمنان برای تفکر و همفکری در زمینه توسعه آتی شهر باشد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری سمنان با اشاره به تدوین نخستین برنامه راهبردی پنج ساله شهرداری سمنان، خاطرنشان کرد: برنامه‌های عملیاتی حوزه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر و فعالیت‌های شهرداری از سال ۱۴۰۰ طبق برنامه تدوین شده در راستای چشم انداز ۱۴۰۵ خواهد بود و با تصویب تصویب این برنامه راهبردی در شورای اسلامی شهر، برنامه تبدیل به راهبردی برای شهرداری سمنان در پنج سال آینده خواهد شد.

وی برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری، مناسب‌سازی منظر و محیط شهری، برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی، توسعه اقتصادی و تأمین منابع مالی شهرداری همچنین توسعه فیزیکی و مجازی شهر را از مهمترین اهداف عملیاتی تدوین این طرح برای شهر سمنان است عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: برنامه راهبردی شهر سمنان که بر اساس اصول علمی و بهره گیری از ظرفیت متخصصان برنامه ریزی استراتژیک و با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات شهر و نیازهای آینده تدوین شده است، بتواند زمینه مدیریت علمی شهر سمنان را فراهم آورد.

کد خبر 469156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.