آغاز طرح عقیم سازی سگ‌های بدون صاحب در آستارا

معاون خدمات شهری شهردار بندرآستارا از آغاز طرح عقیم سازی سگ های بدون صاحب در این شهر خبر داد.

شایان ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور کاهش جمعیت سگ‌های بدون صاحب در آستارا طرح عقیم سازی این حیوانات به همت سازمان مردم نهاد و مشارکت شهرداری از ۱۰ روز پیش آغاز شده و در این مدت تعداد چهار قلاده سگ بدون صاحب در کلینیکی در تالش توسط دامپزشک عقیم سازی شده و این طرح ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای حفظ آرامش و کاهش نگرانی شهروندان، پناهگاه موقتی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در جنب باغ پرندگان، خارج از منطقه مسکونی در این شهر برای کنترل و نگهداری سگ‌های بدون صاحب اختصاص یافته است.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا افزود: سازمان مردم نهاد جمعه‌های مهربانی در کار زنده گیری، تیمار و تغذیه سگ‌های بدون صاحب با شهرداری همکاری بسیار خوبی دارد.

ناصری اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰ قلاده سگ بدون صاحب توسط سازمان مردم نهاد جمعه‌های مهربانی و مشارکت شهرداری آستارا پس از زنده‌گیری به پناهگاه منتقل، شست و شو، انگل زدایی و واکسینه شده اند.

وی افزود: در محدوده شهر آستارا کمتر از یکصد قلاده سگ بدون صاحب وجود دارد. که با عقیم سازی سگ‌ها جمعیت آنها به مرور زمان کاهش خواهد یافت.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا خاطرنشان کرد: دوستداران و حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند می‌توانند با مراجعه به معاونت خدمات شهری آستارا نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 469101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.