چگونه از بروز سرطان سینه پیشگیری کنیم؟

راهکارهای پیشگیری از بروز سرطان سینه شامل متعادل کردن رژیم غذایی، ترک کردن سیگار، ورزش کردن، کنترل وزن، مصرف فیبر کافی و مصرف ویتامین D می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر سال تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. خطرات ابتلا به سرطان سینه را می‌توان در سه گروه ژنتیکی، محیطی و سبک زندگی افراد بررسی کرد. هر چیزی که احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد، به عنوان عامل پیشگیری کننده از سرطان شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی راهکارهای پیشگیری از بروز سرطان سینه می‌پردازیم:

متعادل کردن رژیم غذایی

به نظر می‌رسد مصرف مواد غذایی سالم، خطر ابتلا به سرطان سینه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به منظور پیشگیری از بروز سرطان سینه، باید دو سوم وعده غذایی هر فرد شامل سبزیجات، میوه، لوبیا و غلات کامل و یک سوم دیگر شامل پروتئین‌های بدون چربی مانند مرغ یا ماهی باشد.

ترک کردن سیگار

مصرف دخانیات، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. زنان جوان بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. میزان سیگار کشیدن افراد و سن شروع سیگار کشیدن به عنوان عوامل تاثیرگذار ابتلا به سرطان سینه در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر سیگار می‌کشید، باید هر چه سریع‌تر و با مشورت پزشک آن را ترک کنید.

ورزش کردن

ورزش کردن منظم خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد. متخصصان معتقد هستند که افراد باید در طول هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش سخت و شدید داشته باشند. افراد می‌توانند ترکیبی از هر دو نوع ورزش را انجام دهند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

کنترل وزن

پیروی کردن از یک رژیم غذایی متعادل و ورزش کردن منظم، به داشتن وزن سالم کمک می‌کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد. در صورتی که فرد اضافه وزن داشته باشد، در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرد. این موضوع حتی برای زنانی که یائسه شده‌اند نیز صدق می‌کند.

مصرف فیبر کافی

نتایج مطالعات بسیاری نشان می‌دهد زنانی که مقدار زیادی مواد غذایی حاوی فیبر مصرف می‌کنند، کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرند. غلات کامل، سبزیجات، میوه و لوبیا، سرشار از فیبر است. محققان هنوز به طور دقیق نمی‌دانند که مصرف فیبر چگونه مانع رشد تومورهای سرطانی می‌شود، اما در حال بررسی این موضوع هستند. پیروی کردن از رژیم غذایی حاوی فیبر، علاوه بر اینکه خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد مانع بروز بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت می‌شود.

مصرف ویتامین D

هنگامی که بدن انسان در معرض نور آفتاب قرار گیرد، ویتامین D تولید می‌کند، اما یک روش مطمئن‌تر برای دریافت این نوع ویتامین، مصرف مواد غذایی مانند شیر، آب پرتقال، صدف، ماهی سالمون و ساردین است، زیرا این مواد غذایی سرشار از ویتامین D هستند. اگر با کمبود این ویتامین رو به رو شوید خطر ابتلا به سرطان سینه افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این افراد می‌توانند مکمل ویتامین D نیز مصرف کنند.

کاهش نور محیط در شب

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که خطر ابتلا به سرطان سینه در بین زنانی که اغلب در معرض نور مصنوعی قرار دارند، بیشتر از سایر زنان است. محققان معتقد هستند که دلیل این اتفاق، ترشح هورمون ملاتونین است که زمان تاریک شدن محیط، ترشح شده و باعث می‌شود فرد احساس خواب آلودگی کند. بنابراین تا حد امکان، نورهای محیط اطراف خود را در طول شب کاهش دهید.

کد خبر 469099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.