محدودیت‌های کرونایی برای قطع زنجیره انتقال ادامه یابد

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: زنجیره انتقال ویروس کرونا هنوز قطع نشده است؛ از این رو، باید اعمال محدودیت‌ها و منع ترددها که در کاهش موارد ابتلا به کرونا بسیار کارساز بودند، همچنان ادامه یابند.

به گزارش ایمنا، مسعود مردانی اظهار کرد: اعمال محدودیت‌ها و منع ترددها بسیار کارساز بوده و روند موارد ابتلاء و مرگ و میر کرونا را کاهش داده است. با برداشتن برخی محدودیت‌ها و آغاز سفرها دوباره خطر افزایش موارد ابتلاء به این بیماری را خواهیم داشت که باید جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: در چند روز اخیر موارد ابتلاء به کرونا افزایش یافته و با توجه به سفرهای اخیر، کاهش رعایت پروتکل بهداشتی از جمله ماسک و حضور در اجتماعات ممکن است وارد موج چهارم این بیماری شویم که هشداردهنده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی از مردم خواست نسبت به موج چهارم کرونا بی‌تفاوت نباشند و همچنان پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها را رعایت کرده و سبک زندگی و رفتارهای خود را در شرایط کرونایی تغییر دهند تا بتوانیم به شیب کاهشی این بیماری برسیم.

مردانی با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی مرگ و میر بالایی ندارد، گفت: این نوع ویروس ۷۰ درصد قدرت انتقال پذیری بالایی دارد و بیشتر افراد زیر ۲۰ سال را مبتلا می‌کند اما مرگ و میر آن زیاد نیست. از مردم می‌خواهیم از تجمعات پرهیز کرده و همچنان ماسک بزنند و سایر موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: اگر یکدیگر را همراهی کنیم، محدودیت‌های کرونایی رعایت شود و واکسن کرونا در اختیار جامعه قرار گیرد، با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانیم به کنترل بسیار خوب بیماری تا سال آینده امید داشته باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 469051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    این چجورمنع تر ده‌ست که همه پاشدن اومدن شمال باینکه اوضاع اینور خرابه نکنه فقط باید بیان تو فرمانداری ها تجمع کنن بعدش اجازه عبور راحت داده میشه