ایجاد مسکن مقرون به صرفه در قبرس

برنامه‌ریزان لیماسول، کلانشهری واقع در قبرس، از توسعه مقرون به صرفه مسکن در شهر خبر داده‌ و اعلام کرده‌اند به زودی بزرگترین پروژه خانه‌سازی شهری راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در اواخر سال ۲۰۲۰ مقامات ارشد کلانشهر لیماسول قراردادی با مدیر سازمان توسعه اراضی کشور امضا کردند که طی آن قرار شد تعداد ۱۵۰ خانه مدرن در شهر ایجاد شود. این خانه‌ها قرار است با قیمت مناسب در اختیار خانواده‌های کم‌درآمد قرار گیرد تا نرخ افراد بی‌خانمان در سراسر شهر به حداقل برسد. پیش از این نیز اقداماتی مشابه در این زمینه صورت گرفته بود اما ساختمان‌سازی جدید، بزرگترین پروژه در نوع خود خواهد بود.

شهردار لیماسول هفته گذشته به همراه تعدادی از نمایندگان تجاری و اداری شهر هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند که طی جلسه، شهردار رسماً اهداف خود برای توسعه جدید شهری را شرح داد. وی همچنین از هزینه‌های مورد نیاز برای تکمیل پروژه فوق سخن به میان آورد و از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی در آغاز کار خبر داد.

شواهد حاکی است که در حال حاضر، بسیاری از مردم لیماسول در خانه‌های فرسوده زندگی می‌کنند و به همین دلیل در مقابل حوادث طبیعی مختلف، بسیار آسیب‌پذیر هستند. از سوی دیگر، برخی از افراد نیز به دلیل نرخ بالای مسکن توانایی خرید خانه را ندارند و مجبورند بخش اعظمی از درآمد ماهیانه خود را برای اجاره خانه هزینه کنند. همین امر منجر به افزایش نرخ فقر در شهر شده که البته تبعات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد، این وضعیت را تشدید کرده است.

در نتیجه، مقامات رسمی لیماسول تصمیم گرفتند خانه‌هایی مدرن با تمام امکانات رفاهی با قیمت مقرون به صرفه در اختیار افراد کم‌درآمد قرار دهند تا این افراد را از نگرانی‌های پرداخت اجاره‌ها رها کنند. این کار به کاهش شکاف طبقاتی جامعه نیز کمک زیادی خواهد کرد، چرا که اغلب مردم از داشتن خانه‌های شخصی برخوردار خواهند شد.

کد خبر 469028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.