پروژه‌های جدید سبزسازی شهری در یونان

یوآنینا، از کلانشهرهای غرب یونان، به زودی میزبان فضای سبز عمومی عظیمی خواهد بود تا در کنار تمام مزایای خود، ساکنان را با طبیعت پیوند دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهر یوآنینا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند فضای سبز بزرگی در شرق شهر ایجاد کنند که از بخش‌های مختلف، برای کاربری‌های متفاوت برخوردار خواهد بود. این افراد طی برگزاری جلسات متعدد با اعضا کمیته اقتصادی شهر، در نهایت رضایت آن‌ها را برای به عهده گرفتن مسئولیت پرداخت هزینه پروژه جلب کرده و متعهد شده‌اند به زودی طرح خود را به مرحله اجرا درآورند. اقدام فوق در نتیجه یک جنبش کلی برای توسعه و نوسازی شهری رخ خواهد داد و به تعهدات مقامات برای فراهم آوردن امکان دسترسی به مناطق سبز، جامه عمل خواهد پوشاند.

پارک جدید یوآنینا فضایی به مساحت سه هزار و ۴۷۳ متر مربع را در خواهد گرفت و پیاده‌راه بزرگ و زیبایی را نیز در خود جای خواهد داد. علاوه بر این، پوشش سبز فضا به تمام خیابان‌های اطراف امتداد خواهد یافت تا منطقه‌ای کاملاً سبز و خالی از آلودگی هوا به وجود آورد. جالب‌تر اینکه طراحان قرار است سایبان‌هایی از گل‌ها و گیاهان طبیعی نیز در سراسر پیاده‌روهای اطراف ایجاد کنند تا سبزسازی منطقه را به حد نهایت برسانند.

هدف اصلی مقامات محلی یوآنینا از احداث پروژه جدید، نوسازی شرق شهر و ایجاد یک راه ارتباطی بین مناطق اطراف بود که در نهایت ایجاد فضای سبز به عنوان بهترین ایده انتخاب شد. فضای فوق از سه بخش جدا از هم با کاربری‌های متفاوت تشکیل شده است؛ بخش اول، شمال پارک را در بر خواهد گرفت و مجموعه‌ای از فضاهای سبز دایره‌ای شکل، با سیستم‌های روشنایی مخفی و جزایری پوشیده از درختان را در خود جای خواهد داد. در قسمت دوم پارک، یعنی بخش جنوبی یک زمین بازی با امکانات کامل برای کودکان واقع خواهد شد و قسمت سوم پارک را پیاده‌راهی طولانی و سبز با مسیری مخصوص دوچرخه‌سواری در بر خواهد گرفت.

کد خبر 469020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.