عاملان به کارگیری کودکان کار بازداشت شدند

۹ نفر از عاملان به ‌کارگیری کودکان کار در مشهد بازداشت شدند.

به گزارش ایمنا، نیره عابدین زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد، اظهار کرد: ۹ نفر از عاملان به‌کارگیری کودکان کار در دو مرحله عملیات مربوط به ساماندهی این دسته از کودکان در مشهد بازداشت شدند.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح "سایبان مهر" و ساماندهی کودکان کار با محوریت دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه پنج مشهد، افزود: این طرح با همکاری دستگاه‌های مختلف و با هدف حمایت از کودکان کار در حال اجرا است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: در مرحله نخست این طرح، ۴۰ کودک کار شناسایی شدند، هفت مکان مهر و موم شد و پنج نفر نیز بازداشت شدند.

عابدین زاده خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اجرای این طرح با بازدید از مراکز مختلف ۱۰ کودک شناسایی، هشت انبار مهر و موم و چهار نفر نیز بازداشت شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به آئین نامه ساماندهی کودکان کار و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تعدادی از افراد به دلیل بهره کشی اقتصادی از کار کودکان بازداشت و برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد تاکید کرد: در بازرسی از مراکز و انبارهای ضایعات مشاهده شد این کودکان در شرایط غیر بهداشتی و نامناسب مشغول انجام کارهای فوق‌العاده سخت هستند و متأسفانه در یکی از این انبارها با تجمیع ضایعات خطرناک پزشکی و پسماندهای عفونی بیمارستانی نیز مواجه شدیم که در خصوص متصدیان به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی اعلام جرم شد.

عابدین زاده اظهار کرد: نحوه نگهداری و خروج این ضایعات از بیمارستان نیز پیگیری و حتی با ترک فعل مدیران برخورد خواهد شد.

منبع: رکنا

کد خبر 469017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.