تخصیص یارانه خرید دوچرخه به مردم بریتانیا

مقامات ارشد انگلستان از دولت خواسته‌اند مردم را برای خرید دوچرخه تحت حمایت مالی خود قرار دهد تا از این طریق به کاهش آلودگی هوا و افزایش فعالیت جسمی در میان شهروندان کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی افزایش شدت آلودگی هوا در اغلب نقاط دنیا، مقامات رسمی تلاش کرده‌اند به روش‌های مختلف، آثار مخرب و خطرناک این بحران را به حداقل برسانند و هوایی پاک برای شهروندان خود به ارمغان آورند. از آنجا که نوع حمل و نقل نقش مهمی در افزایش یا کاهش آلودگی هوا ایفا می‌کند، بنابراین ترویج تردد پاک یکی از بهترین ایده‌ها جهت حل مشکل فوق به شمار می‌رود. در این راستا، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، به ویژه در دوران کرونا، از محبوبیت خاصی در میان مردم برخوردار شده است. این در حالی است که بسیاری از مردم توانایی مالی خرید دوچرخه را ندارند و مجبورند در دوران کرونا از طریق وسایل حمل و نقل عمومی تردد کنند و همین امر شیوع بیماری کووید -۱۹ را تشدید بخشیده است.

گزارشات حاکی است که در چند سال اخیر، آلودگی هوا و بی‌تحرکی در میان مردم بریتانیا اوج گرفته و همین امر سلامت آنان را به طور چشمگیری تحت تأثیر قرار داده است. در این راستا، بسیاری از مقامات ارشد بریتانیایی دست به دست هم داده و از دولت خواسته‌اند هزینه‌ای را به صورت یارانه در اختیار مردم قرار دهد تا همگان بتوانند به طور برابر از حمل و نقل پاک بهره برند. در واقع، مقامات محلی خواستار فراهم آوردن شرایط دوچرخه‌سواری برای شهرهای سراسر بریتانیا به گونه‌ای هستند که حتی افراد ۱۲ ساله نیز با ایمنی و راحتی به تردد در داخل شهر از این طریق بپردازند.

در صورت موافقت دولت بریتانیا به تخصیص یارانه خرید دوچرخه، مقامات نیز متعهد شده‌اند زیرساخت‌های شهری را بهبود بخشند و قوانین جدیدی را بر دوچرخه‌سواران اعمال کنند. به عنوان مثال، استفاده از کلاه و سایر تجهیزات ایمنی برای تمام کاربران این وسیله حمل و نقل پاک ضروری خواهد بود و افراد باید از قوانین راهنمایی و رانندگی خاصی پیروی کنند تا از وقوع هر گونه پیشامد ناگوار، خودداری به عمل آید.

جالب است بدانید که دولت بریتانیا اعلام کرده است که در صورت تخصیص یارانه برای خرید دوچرخه، افراد مختلف با تمایلات متفاوت از بودجه‌های نابرابری برخوردار خواهند شد. به عنوان مثال، کسانی که قصد خرید دوچرخه الکتریکی را دارند کمک هزینه‌ای به مراتب بیشتر از سایر افرادی که می‌خواهند دوچرخه معمولی خریداری کنند، دریافت خواهند کرد.

وزیر حمل و نقل بریتانیا از مقامات رسمی شهرهای مختلف کشور خواسته است پس از افزایش دوچرخه‌سواران، زمینه را برای ایمنی تردد کاربران فراهم آورند و از عبور و مرور آن‌ها در مسیرهایی نظیر بزرگراه‌ها خودداری به عمل آورند. علاوه بر این، باید قوانین خاص و جدیدی نیز برای رانندگان خودروها اعمال شود تا امکان وقوع هر گونه سانحه خیابانی به حداقل برسد. حتی لازم است افراد جدیدی برای نظارت بر تردد دوچرخه‌سواران در سراسر شهرهای انگلستان توسط شهرداری استخدام شوند تا امکان وقوع سرپیچی کاربران از قوانین اعمال شده به حداقل برسد.

در حال حاضر، تنها حدود دو درصد مردم انگلستان از دوچرخه برای عبور و مرور خود در داخل شهرها بهره می‌گیرند و همین امر، علاوه بر افزایش چشمگیر آلودگی هوا، منجر به بی‌تحرکی مردم شده است. عدم تحرک خود آسیب‌های جسمی زیادی به مردم کشور وارد کرده و همین امر زمینه را برای شدت شیوع بیماری کووید -۱۹ فراهم آورده است. برای همین، انگلستان نسبت به سایر کشورهای همسایه خود، نرخ بالایی از انتشار ویروس کرونا و مرگ‌های ناشی از آن را تجربه کرده است. بنابراین، ارائه استراتژی‌های کاربردی نظیر ترویج حمل و نقل پاک می‌تواند به طور چشمگیری از شدت گرفتن بحران‌های شدیدی نظیر کرونا در آینده خودداری به عمل خواهد آورد.

کد خبر 469003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.