کاهش عوارض ۵ تا ۱۰ درصدی در لایحه تجمیع عوارض شهرداری خرم آباد

رئیس کمیته بررسی لایحه تجمیع عوارض ۱۴۰۰ شهرداری خرم آباد گفت: امسال به دلیل ابلاغ طرح تفضیلی شهر خرم آباد تلاش شد لایحه تجمیع کاملاً مطابق با قوانین و ضوابط این طرح بررسی و حذف و اضافاتی منطبق با طرح تفضیلی صورت پذیرد.

به گزارش ایمنا، سجاد بابایی در این باره اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص جامعه و مسائل و مشکلات فراوان اقتصادی، نه تنها هیچ گونه افزایشی در بها خدمات و عوارض مأخوذه نداشته‌ایم بلکه در برخی موارد شاهد کاهش عوارض از ۵ تا ۱۰ درصد نیز هستیم.

وی با اشاره به اقدامات تشویقی و بازدارنده طرح تجمیع عوارض، تصریح کرد: در لایحه تجمیع سال ۱۴۰۰ اقداماتی تشویقی و بازدارنده از جمله جریمه حذف پارکینگ در ساخت و سازهای هسته مرکزی شهر مورد توجه قرار گرفته به گونه‌ای که در مرکز شهر افزادی که مشمول حذف پارکینگ می‌شوند طبق قانون با جریمه ۱/۵ برابری مواجه خواهند شد.

رئیس کمیته بررسی لایحه تجمیع عوارض ۱۴۰۰ شهرداری خرم آباد خاطرنشان کرد: مصوب شد تا سقف سه واحد بر اساس عوارض مصوب سنوات قبل و از واحد چهارم به بعد به ازای هر واحد، افزایش ۱۰ درصدی پیدا کند.

وی گفت: تمامی درآمد حاصل از این اقدام بازدارنده به حساب جداگانه‌ای در سازمان عمران و بازآفرینی شهری واریز و ۱۰۰ درصد آن برای ساخت پارکینگ عمومی طبقاتی در شهر خرم آباد هزینه خواهد شد.

بابایی اضافه کرد: یکی از اقدامات تشویقی کمیته، رایگان کردن عوارض تغییر کاربری، پذیره، تراکم و تراکم مازاد تمامی پارکینگ‌های احداث شده در شهر خرم آباد است و چنانچه صاحبان واحدهای تجاری برای واحدهای خود پارکینگ تأمین کنند نیز شامل طرح تشویقی مذکور خواهند شد.

وی یادآور شد: در مقابل جرایم بازدارنده‌ای که در خصوص کاربری‌های تجاری و پزشکی در هسته مرکزی شهر وجود دارد، اقدامات تشویقی خاص و ویژه‌ای در لایحه تجمیع ۱۴۰۰ مورد تاکید قرار گرفته که امیدواریم با استقبال شهروندان از این طرح، شاهد بهبود وضعیت ترافیک شهر خرم آباد باشیم.

رئیس کمیته بررسی لایحه تجمیع عوارض ۱۴۰۰ شهرداری خرم آباد با بیان اینکه در خارج از هسته مرکزی شهر و عمدتاً در معابر بزرگی همچون بلوار شهید سلیمانی، بلوار کریم خان زند، بلوار ۶۰ متری و بلوار ولایت هرگونه طرح ورزشی، درمانی و سایر موارد وابسته به این موضوعات معاف از عوارض تغییر کاربری، پذیره، تراکم و تراکم مازاد می‌شوند، ادامه داد: اقدام مهم دیگری که در لایحه تجمیع عوارض ۱۴۰۰ شهرداری خرم آباد مورد توجه قرار گرفت اختصاص ۱۰ درصد از کل درآمدهای حاصله از عوارضات مناطق سه گانه شهرداری جهت خرید مصالح آسفالت و قیر است.

وی ادامه داد: مصوب شد این درآمدها به حساب جداگانه‌ای در سازمان عمران و بازآفرینی شهری واریز و صرفاً با هدف تولید آسفالت و فعال شدن کارخانه آسفالت شهرداری و بهسازی معابر شهر هزینه شود.

کد خبر 468988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.