رونمایی از سه دستگاه خودروی آتش نشانی رشت در دهه فجر

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: در دهه فجر سال جاری از سه دستگاه خودروی اطفای حریق مخصوص ساختمان های بلندمرتبه این سازمان رونمایی می شود.

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق استاندارد عمر ناوگان خودرویی آتش نشانی پنج تا هشت سال است، اما عمر این خودروها در رشت حدود ۲۰ سال بود.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۱۳ دستگاه خودرو آتش نشانی خریداری و وارد ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی رشت شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت ادامه داد: شش دستگاه خودرو نیمه سنگین میتسوبیشی و یک دستگاه خودرو اطفا، امداد و نجات اسکانیا تجهیز شده توسط زیگلر آلمان در سال ۱۳۹۸ و سه دستگاه خودروی اطفای حریق اسکانیا با ظرفیت شش هزار لیتر آب و ۱۰ درصد فوم که از برندهای معروف و معتبر کشور آلمان هستند، خریداری و در هفتم مهرماه سال جاری وارد ناوگان خودرویی این سازمان شدند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر ساختمان‌های چند طبقه و بلندمرتبه زیادی در رشت ساخته شده است و این ساختمان‌ها در هنگام حادثه و آتش سوزی‌های احتمالی برای امدادرسانی و اطفای حریق نیازمند خودروی نردبان هستند، تصمیم گرفتیم سه خودروی اطفای حریق پیشرفته از آلمان خریداری و وارد کشور کنیم.

مؤمنی ادامه داد: در سال جاری یک خودروی نردبان ۴۲ متری، یک خودروی پلتفرم ۴۴ متری و یک خودروی پلتفرم ۵۵ متری اسکانیا را از کشور آلمان وارد کشور کردیم. که یکی از این خودروها به دلیل بدهی در منطقه آزاد انزلی توقیف شده بود که با روی کار آمدن و همت سید محمد احمدی شهردار جدید رشت هر سه خودرو آزادسازی و وارد ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی رشت شدند.

وی اضافه کرد: به دلیل افزایش قیمت و بالا رفتن نرخ تورم، در حال حاضر ارزش هر یک از خودروها حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت افزود: خودروهای خریداری شده از کشور آلمان کاملاً تخصصی است. و نیروهای آتش نشانی برای کار کردن با این خودروها در ارتفاع بلند باید آموزش‌های لازم را ببینند. براساس قراردادی که با شرکت آلمانی داریم باید به آتش نشانان آموزش بدهد و گواهینامه پایان دوره از سوی آنان صادر شود. تا این خودروها به بهره برداری برسد.

مؤمنی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا کارشناسان آلمانی نمی‌توانند به ایران سفر کنند. اما در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم زمینه آموزش نیروهای آتش نشانی برای بکارگیری این خودروها را فراهم و از این ماشین آلات در دهه فجر رونمایی کنیم تا در صورت بروز حوادث و حریق احتمالی در ساختمان‌های بلندمرتبه این خودروها را مورد استفاده قرار دهیم.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۴۰۲ نیروی ستادی و عملیاتی و ۸۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 468986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.