معاونان آموزش و پرورش بسته‌های تحولی مسکن و خوانا را تشریح کرد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع و معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های انجام ‌شده برای اجرای "بسته تحولی مسکن معلمان" و "بسته تحولی خوانا" را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، بسته اجرایی تحولی عبارت است از؛ مجموعه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارها و برنامه زیرنظام‌های شش‌گانه سند تحول که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش‌های تحول‌آفرین را دارد و زمینه‌ساز تربیت متوازن تمام ساحتی دانش آموزان، برای پاسخگویی به نیازها و مسائل اساسی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در مدت‌زمان معین است و بستر جلب مشارکت جامعه و عوامل سهیم و مؤثر را فراهم می‌آورد.

در تدوین بسته‌های اجرایی تحولی، شاخص‌های هفتگانه؛ تحول‌آفرین بودن، تحقق‌پذیر بودن، شوق‌انگیز بودن، سنجش پذیر بودن، زودبازده بودن، فراگیر بودن و مدرسه محور بودن مورد توجه بوده است.

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع که در یک گفت و گوی رسانه‌ای حضور یافته بود اظهار کرد: با اجرای «بسته تحولی مسکن معلمان» تأمین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس مفاد تفاهم نامه، مورخ ۹۹.۰۹.۰۲ با وزارت راه و شهرسازی طی مدت سه سال، تا سال ۱۴۰۱ هجری شمسی از جمله اهداف این طرح است، محقق می‌شود.

به گفته وی، در صورت مهیا بودن تمامی شرایط و همکاری بخش‌های متولی، بانک‌ها و همچنین ایفای به موقع تعهدات متقاضیان مسکن به لحاظ مالی؛ کاهش آمار فرهنگیان فاقد مسکن، رفع دغدغه و آلام فرهنگیان ناشی از پیامدهای اجاره نشینی، ایجاد رضایتمندی و افزایش انگیزه شغلی بین فرهنگیان و فراهم آمدن زمینه ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت از دستاوردهای «بسته تحولی مسکن معلمان» خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با تشریح فعالیت‌هایی که در راستای اجرای «بسته تحولی مسکن معلمان» شده است، در این برنامه اظهار کرد: در مرحله نخست ۳۱۰ هزار نفر ثبت نام کردند که پس از بررسی‌های انجام شده ۷۵ هزار نفر از معلمان در اولویت قرار گرفتند.

الهیار ترکمن افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در ۱۸ استان و ۶۵ شهر ۴۵ هزار واحد را در مرحله اول توانستیم خشت گذاری کنیم و علاوه بر تسهیلات تعیین شده به منظور رفاه فرهنگیان وام ثانویه‌ای را از طریق بانک ملی پیش بینی کردیم که می‌تواند به آورده اولیه فرهنگیان اضافه شود.

در طرح خوانا افزایش اعتماد به نفس مد نظر است

بهبود و ارتقای مهارت‌های چهارگانه زبانی و آداب و مهارت‌های زندگی دانش آموزان گروه نمونه از نتایج مستقیم و یادگیری‌های دروس دیگر از نتایج غیرمستقیم این طرح در کوتاه مدت است لذا راهکارهای بومی و ملی نیز برای ارتقای این مهارت‌ها ارائه می‌شود. با اجرای طرح در جامعه آموزش ابتدایی، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در آزمون بین‌المللی سواد خواندن و نوشتن ارتقا می‌یابد و دانش آموزان ایرانی به جایگاه واقعی خود در سطح جهانی دست پیدا کنند و این از نتایج میان مدت طرح خواناست.

دستاوردهای این طرح باعث تقویت زبان ملی در مناطق دوزبانه، توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و تقویت هویت اسلامی-ایرانی در کشور خواهد شد و کشور با دانش آموختگانی فرهیخته از نظر تحصیلی و اجتماعی به سمت آینده حرکت می‌کند و این از نتایج بلند مدت طرح خواناست.

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی در توضیح فعالیت‌ها برای اجرای این طرح اظهار کرد: در طرح خوانا که در ۵ درصد مدارس ابتدایی کشور در حال اجراست، آموزش‌های لازم به آموزگاران مجری طرح ارائه و برنامه افتتاحیه این طرح با حضور وزیر آموزش و پرورش در اول دی ماه برگزار شد.

وی افزود: در این طرح به دنبال ارزشیابی سنتی نیستیم بلکه انتظار می‌رود مهارت‌های نوشتن، خواندن، صحبت کردن و گوش کردن را که از اهداف این طرح است، در رفتار دانش آموزان محقق شود و تربیت دانش آموزانی با اعتماد به نفس بالا از نتایج اجرای این طرح باشد.

کد خبر 468982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.