مافی: مجلس یازدهم با دقت به بررسی لایحه حمایت از زنان بپردازد

رئیس فراکسیون خانواده مجلس دهم گفت: لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت پس از گذشت بیش از پنج سال، راهی مجلس شورای اسلامی شده و انتظار می‌رود مجلس یازدهم با دقت لازم به بررسی این لایحه بپردازد.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت اظهار کرد: با توجه به روند صعودی خشونت در جامعه علیه زنان، تصویب لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت تا حد زیادی ضرورت دارد؛ زیرا هیچ قانون مشخصی در این زمینه وجود ندارد و نمی‌توان در برابر خشونت علیه زنان، مجازاتی تعیین کرد یا مسائلی در این زمینه را به جامعه آموزش داد.

وی افزود: فراکسیون زنان مجلس دهم تلاش‌های فراوانی را در راستای تنظیم لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت انجام داد و طی جلساتی با رئیس قوه قضائیه، توضیحات لازم را پیرامون ضرورت اجرای این لایحه در جامعه ارائه کرد.

رئیس فراکسیون خانواده مجلس دهم تاکید کرد: پس از خروج این لایحه از قوه قضائیه، مدت زیادی در کمیسیون‌های مختلف دولت معطل ماند. متأسفانه تصویب این لایحه، علیرغم پیگیری‌های مکرر اعضا فراکسیون بانوان مجلس دهم، به عمر مجلس کفاف نداد.

مافی تصریح کرد: خوشبختانه لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت پس از گذشت بیش از پنج سال، راهی مجلس شورای اسلامی شده و انتظار می‌رود مجلس یازدهم با دقت لازم به بررسی این لایحه بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است فراکسیون بانوان مجلس یازدهم تمرکز خود را روی این لایحه قرار دهد و با برگزاری جلساتی با صاحب نظران و فعالان حوزه‌های حقوقی، فقهی و اجتماعی به بررسی تمامی ماده‌های این لایحه بپردازد. امیدواریم مجلس یازدهم با اجماع نظر متخصصان، لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را تصویب کند.

کد خبر 468964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.