داوران نخبه ای در اصفهان داریم/ از باشگاه ها به خاطر سرمایه گذاری در هندبال تشکر می کنم

رئیس هیئت هندبال استان اصفهان گفت: به خاطر اینکه چندین سال در هسته اصلی هندبال بودم قصد تغییراتی و برنامه هایی برای این رشته داشتم ولی کرونا همه جامعه را تحت شعاع قرار داد و تاحدودی اجازه نداد فعالیت میدانی وسیع داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن افتخاری امروز شنبه -۲۷ دی ماه- در نشست خبری مسئولان هیئت هندبال استان اصفهان اظهار کرد: امروز روز بسیار خوبی برای ما است که بتوانیم فعالیت‌های خود را به گوش همه برسانیم؛ سال گذشته در تاریخ ۲۶ بهمن ماه، مجمع انتخاباتی هیئت هندبال اصفهان برگزار شد که همه کاندیدها قبل از رأی‌گیری صراف دادند و من مجدداً با حداکثر آرا به عنوان رئیس هیئت هندبال استان اصفهان انتخاب شدم.

وی افزود: به دلیل اینکه چندین سال در هسته اصلی هندبال بودم، قصد ایجاد تغییرات و برنامه‌هایی برای این رشته داشتم، اما کرونا همه جامعه را تحت شعاع قرار داد و تا حدودی اجازه نداد فعالیت میدانی وسیعی داشته باشیم.

رئیس هیئت هندبال استان اصفهان به تشریح فعالیت‌های این هیئت در فصل ۹۸-۹۹ پرداخت و تصریح کرد: در لیگ برتر هندبال در سال ۹۸، به دلیل شیوع بیماری کرونا، مسابقات نیمه‌کاره باقی ماند و تیم‌ها بر اساس همان امتیازی که داشتند رده بندی شدند و ذوب آهن مقام سوم و سپاهان مقام چهارم را به دست آورد. در حوزه بانوان هم، سپاهان چهارم و ذوب آهن پنجم شد.

افتخاری ادامه داد: مسابقات استعدادهای برتر نیز در همین فصل برگزار شد که اصفهان در هر سه رده تیم داشت که در رده دختران مقام برتر، پسران مقام دوم و در ساحلی مقام سوم را کسب کرد. این استعدادها آینده تیم ملی ما را می‌سازند.

وی اضافه کرد: سال گذشته همکاری خوبی با سازمان ورزش شهرداری اصفهان داشتیم و مسابقات ساحلی که هر ساله در اردیبهشت ماه به مناسبت هفته نکو داشت اصفهان برگزار می‌شود و یک رویداد بزرگ بود، با حضور تیم‌های خارجی، تیم ملی عمان و ۶۸ تیم در رده‌های مختلف برگزار شد. قسمت تربیت بدنی آموزش و پرورش و سازمان ورزشی شهرداری نیز کمک بسیاری به ما کردند و کارخانه ذوب آهن کمک مالی زیادی رساند.

رئیس هیئت هندبال استان اصفهان افزود: نتیجه مسابقاتی که طی این چند سال در اصفهان با همکاری این ارگان‌ها انجام شد، حضور هفت نفر از شهر اصفهان در تیم ملی هندبال ساحلی است که توانستند مقام سوم جهان را کسب کنند. مسابقات جام مولای عرشیان هم هرسال با کمک شهرداری در ماه رمضان برگزار می‌شود که بیشتر برای رده پایه است.

افتخاری با اشاره به اینکه در سال جاری فعالیت‌های خوبی داشتیم، گفت: درست است امسال نتوانستیم مسابقات نکو داشت اصفهان و جام مولای عرشیان را برگزار کنیم، اما باشگاه‌های ما تمرینات خود را به موقع شروع کردند؛ سپاهان، ذوب آهن و هوانیروز در بخش آقایان و سپاهان، ذوب آهن و ریف در بخش بانوان را برای فصل جدید داریم. سال گذشته باشگاه ریف قهرمان لیگ دسته یک هندبال شد و سهمیه لیگ برتری داشت، اما به دلیل مسائل مالی نتوانست شرکت کند و مجدداً فعالیت خود را در لیگ یک پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: امسال سپاهان تیم سپاهان ب را تشکیل داد که از جوانان استان تشکیل شده و با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا و محدود بودن فضا، بازیکنان جوان و نوجوانان ملی در سپاهان ب هستند که در مرحله مقدماتی به جمع هشت تیم صعود کردند. سال گذشته تیم ملی هندبال به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد که سرمربی و کادر این تیم از اصفهان بود و با بدشانسی نتوانست در جمع چهار تیم باشد.

رئیس هیئت هندبال استان اصفهان اضافه کرد: در تیم ملی جوانان، نوجوانان، نونهالان و ساحلی مربیان اصفهانی حضور دارند. ایران میزبان مسابقات آسیایی هندبال نو جوانان بود که بسیاری از کشورها به علت شیوع بیماری کرونا حاضر به حضور در ایران نشدند و فدراسیون جهانی مسابقات را به بحرین داد که اردو چهارم این تیم از فردا در اصفهان آغاز می‌شود.

افتخاری تصریح کرد: اصفهان مرکز نخبه پروری داوری هندبال ایران است؛ به تلاش و کوشش کمیته داوران استان، به مدیریت علیرضا سلیمانی، داوران هیچ سه شنبه‌ای نیست که جدا از کلاس‌ها، جلسه نداشته باشند. مجید کلاهدوزان از اصفهان برجسته‌ترین داور از نظر فدراسیون جهانی است که در مسابقات قهرمانی آسیا قضاوت می‌کند و به شش دوره مسابقات المپیک و جهانی دعوت شده است.

وی افزود: آقای کرباسچی نیز تنها ناظر ایرانی در فدراسیون جهانی است. بعد از وی، برادران قیصریان هم جز نخبگان داوری هستند که مدرک بین‌المللی دارند. در بخش بانوان فرناز مطاهری و عاطفه مطهری سال گذشته به عنوان داور در مسابقات آسیایی حضور داشتند.

رئیس هیئت هندبال استان اصفهان در خصوص وضعیت لژیونرهای اصفهانی، اظهار کرد: شش نفر از بازیکنان هندبال در سطح بالا بازی می‌کنند و در مسابقات اروپایی درخشیدند که اخیراً باشگاه‌های قطری در پی جذب آنها هستند. از حسن‌هایی که در جامعه هندبال وجود دارد، رفاقت کل مجموعه است. اباشگاه سپاهان که از سال ۷۲ در هندبال ورود کرده و در تیم ملی هم تأثیر گذار بوده، رویکرد مدیر عامل این باشگاه توسعه و رشد است.

افتحاری گفت: ذوب آهن از سال ۷۱ ورود کرده که در سال ۸۶ یک مقطعی کناره‌گیری کرد ولی بازهم آمد و فعالیت خود را شروع کرد. ورزشکاران زمانی که وقت سربازی آنها فرا می‌رسد، باعث توقف آنها می‌شود که باشگاه پرواز ورود کرده و جوانان را پوشش می‌دهد و در پایان ریف را داریم که سال گذشته در بخش بانوان در لیگ دسته یک قهرمان شد که تشکر می‌کنم از باشگاه‌ها بابت همدلی و همکاری با هیئت هندبال استان که باعث رونق این رشته می‌شوند و صدا و سیما که با پخش بازی‌ها به دیده شدن هندبال کمک کردند.

اعظم قینانی در این جلسه در رابطه با وضعیت هندبال بانوان، اظهار کرد: پنج سال سابقه همکاری کنار افتخاری را دارم، زماین که از حق خود کوتاه بیایی این مدل قرار دادهایی که در ورزش بانوان است پیش می‌آید، در کشورهای دیگر هم است ولی نه به این اندازه، باید به دنبال سلامت جامعه باشیم که اوین مورد آن بانوان هستند. اگر یک دختر انرژی خود را در ورزش خالی کند افسرده نخواهد شد.

وی افزود: در اعزام‌ها به مسابقات تفاوتی بین دختر و پسر نیست فقط در بحث قرارها فاصله زیادی وجود دارد، باشگاه ذوب آهن، سپاهان و ریف در هندبال بانوان تیم داری می‌کنند که در شهرهای دیگر چنین چیزی نیست و فقط در اصفهان شاهد تیم داری به این شکل هستیم.

نایب رئیس هیئت هندبال استان اصفهان ادامه داد: رسانه‌ها باید کمک کنند تا حق بانوان گرفته شود، وقتی رسانه خبری را انتشار می‌دهد مدیران برنامه‌ریزی می‌کنند که چگونه به دختران توجه بیشتری شود. خوشحالم کنار افتخاری کار کردم، این رئیس هیچ فرصتی را از بانوان نگرفته و هر زمانی برای آقایان بوده برای زانوان هم اجرا کردند و در مواقعی بانوان را بیشتر هم حمایت کردند و وقتی اسپانسر نبود برای مسابقات خود هیئت هزینه‌های آن را پرداخت می‌کرد که جای خوشحالی دارد. امسال قرار دادها خوب شده و امیدواریم برای سال‌های آینده بهتر هم بشود و بر اساس تورم قرار دادها اضافه شود.

قینانی اضافه کرد: با توجه به کرونا تمرینات تیم‌ها ما تعطیل نشد و در فضای باز به کار خود ادامه دادیم که تیم‌های آماده‌ای داریم. سه کلاس کارگاه آموزشی داشتیم که از آقایان رهبری، مرتجی و گودرزی تشکر می‌کنم.

کد خبر 468952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.