خطیب‌زاده: تحریم وزیر امور خارجه سوریه کارشکنی در مسیر صلح است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: تحریم وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه به عنوان مسوول سیاست خارجی معنایی جز کارشکنی در مسیر صلح ندارد.

به گزارش ایمنا و از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب زاده» تحریم وزیر امور خارجه و مهاجران جمهوری عربی سوریه و فیصل مقداد توسط اتحادیه اروپا را حرکتی غیرمعقول و غیرسازنده ارزیابی کرد که منجر به افزایش بحران سوریه و پیچیده‌تر شدن روند حل و فصل سیاسی بحران این کشور خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: چنین اقدام ناپسندی صرفاً منجر به واگرایی بیشتر و در نتیجه افزایش بی‌اعتمادی بین بروکسل و دمشق خواهد شد و در شرایطی که بحران سوریه نیازمند راه حل سیاسی است، تحریم وزیر امور خارجه این کشور به عنوان مسؤول سیاست خارجی معنایی جز کارشکنی در مسیر صلح ندارد.

خطیب زاده قویاً از اتحادیه اروپایی خواست در این اقدام خود خصوصاً در شرایطی که انتظار می‌رفت اتحادیه اروپا حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه که ناقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور است را محکوم کرده و مخالفت جدی خود را با تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ملت سوریه اعلام دارد، تجدید نظر کند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتخاذ چنین تصمیمی را نابخردانه ارزیابی کرد.

‌ولید المعلم وزیر خارجه پیشین سوریه بود که چندی پیش بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

دولت سوریه با محکوم کردن تحریم‌ها اعلام کرده که این اقدام بیانگر فقدان استقلال تصمیم‌گیری اتحادیه و دنباله‌روی حقیرانه از سیاست‌های آمریکا است.

کد خبر 468950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.