کشاورزان اصفهان: دولت به مصوبات خود در خصوص زاینده‌رود عمل کند

کشاورزان اصفهان در تجمع صبح امروز - شنبه ۲۷ دی- از دولت و نمایندگان مجلس اجرای مصوبات ۹ ماده ای شورای عالی آب و احیای رودخانه زاینده رود را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تعدادی از کشاورزان شرق و غرب اصفهان صبح امروز- شنبه ۲۷ دی - در میدان خوراسگان شهر اصفهان گردهم آمدند و از نماینده دولت خواهان اجرای مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب و توقف طرح‌های انتقال آب از حوضه بحران‌زده زاینده رود شدند. در تجمع امروز کشاورزان، بانوان نیز حضور داشتند. کشاورزان حاضر در این تجمع بیشتر از روستاهای شهرستان اصفهان، رودشت، زیار، ورزنه و برخی نیز از غرب اصفهان آمده بودند. عباس مقتدایی، حجت‌الاسلام حسین میرزایی و مهدی طغیانی سه تن از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز برای شنیدن خواسته‌ها و مطالبات کشاورزان در این تجمع حضور داشتند.

حسن محسنی، رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان درباره مطالبات کشاورزان در تجمع امروز به خبرنگار ایمنا گفت: اجرای مصوبات چندین ساله دولت‌ها در خصوص حقوق کشاورزان، عمده مطالبات این قشر است، زیرا تاکنون مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب اجرا نشده است که از جمله آن می‌توان به ممنوعیت بارگذاری جدید بر حوضه آبریز زاینده‌رود، تعیین حقابه‌ها از سرچشمه تا پایاب، پرداخت خسارت کشاورزان و ساماندهی رودخانه اشاره کرد.

وی درباره خسارت نکاشت کشاورزان نیز عنوان کرد: طبق مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب مقرر شد از محل برداشت حقابه کشاورزان برای صنایع و شرب در پایان سال زراعی به آنها خسارت پرداخت شود که این موضوع نیز محقق نشده است، البته دو سال پیش مبلغ جزئی از خسارت نکاشت به کشاورزان پرداخت شد.

رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز مطالبات کشاورزان را شنیدند و مقرر شد نتایج پیگیری خود را روز پنجشنبه هفته جاری به کشاورزان اعلام کنند.

همچنین محمود کریمی نماینده کشاورزان شرق اصفهان و از حاضران در تجمع امروز نیز به خبرنگار ایمنا گفت: امروز در حضور نمایندگان مجلس احقاق حق و مطالباتمان را از دولت خواستار شدیم؛ اینکه چرا دولت مصوبات خود را اجرا نمی‌کند؟ زیرا خلاف مصوبات جلسات دهم و سیزدهم شورای عالی هم‌اکنون بر روی حوضه زاینده‌رود طرح انتقال آب بن- بروجن بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: ما کشاورزان اصفهان به بی‌توجهی صدا و سیما برای انعکاس مطالباتمان نیز اعتراض داریم؛ چرا صدا و سیما برای تهیه گزارش بین مردم نمی‌آید تا صدای مطالبات بحق ما را به گوش مسئولان برساند؟ ما کشاورزان از نیروی انتظامی نیز خواهان حمایت و پیگیری هستیم.

محمدعلی از کشاورزان حاضر در این تجمع، اظهار کرد: تاکنون برای کشت پاییزه امسال آبی رهاسازی نشده و می‌گویند سد زاینده‌رود آب ندارد؛ صنف کشاورزان در هفته‌های گذشته از مسئولان خواستار تخصیص آب در ابتدای بهمن ماه شده بودند که هنوز کسی پاسخی نداده است و برای انجام کشت بلاتکلیف هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کشاورزان اصفهان برای احیای زاینده‌رود از آبان ماه امسال پویش هفتگی دوشنبه‌های آبی را راه‌اندازی کردند، اما امروز دومین تجمع اعتراضی آنها در طول یک هفته اخیر بوده است.

کد خبر 468945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.