۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
«پسر کوهستان» مستند شد

مستند «پسر کوهستان» به کارگردانی احسان کمرخانی، به روایت داستان زندگی جوانی ایلامی می‌پردازد که با صعود بر قله کوه، تابلوی «خداوند کسی را معلول نیافریده» را نصب می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مهدی حواسی جوان ایلامی از ناحیه پا معلولیت شدید دارد، عاشق کوهستان است و در یکی از برنامه‌های کوهنوردی خود با پزشکی مواجه می‌شود که زندگی او را تغییر می‌دهد. مهدی که تبدیل به یک کارآفرین شده، علاوه بر کار در ارتفاع، مربی صخره‌نوردی و یکی از کوهنوردان موفق می‌شود.

احسان کمرخانی، کارگردان این اثر درباره دلیل انتخاب این سوژه گفت: مهدی یک نمونه واقعی از یک قهرمان وطنی است که در اوج یأس و معلولیت همچنان امید داشته و بعد از تحمل هشت عمل جراحی در طول دو سال می‌تواند بر محدودیت جسمانی خود غلبه کند.

وی با تاکید بر اینکه برای ساخت این مستند نیمه‌بلند وسواس خاصی داشته است، اظهار کرد: من و برادرم عرفان کمرخانی که تصویربردار کار است، حدود دو سال است که مشغول ضبط هستیم و حدود ۷۰ درصد از کار پیش رفته است. طی ماه‌های آینده فیلمبرداری پایان یافته و تدوین آن توسط سوگل مرادی انجام خواهد شد.

کد خبر 468893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.