‌فروش سهام عدالت، تقریباً غیرممکن شده است

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: در حالی که دولت وعده فروش آزاد سهام عدالت را به سهامداران این نوع از سهم در بازار سرمایه داده بود، اکنون فروش سهام عدالت و نمادهای بورسی موجود در سبد این سهم تقریباً غیرممکن است.

محمدعلی سعیدیان در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حجم معاملات سهامداران در روند فعالیت هفته اخیر بازار سرمایه، اظهار کرد: کاهش حجم معاملات میان سهامداران در روند فعالیت بازار سرمایه در بازه زمانی یک ماه اخیر چشمگیر بوده و این اتفاق ناشی از ترس و واهمه سهامداران خرد و کلان در تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهم است.

وی افزود: تقریباً اکثر نمادهای بورسی در هفته اخیر، کاهش ارزش را تجربه کردند این در حالی است که تا پیش از دعوت دولت به سرمایه‌گذاری عمومی در بازار سرمایه، بسیاری از نمادهای بورسی با توجه به رشد صنعت و رونق بازار تولیدات یا خدماتشان، کاهش ارزش را تجربه نکرده بودند و سود کم اما پایداری را برای سهامداران همراه داشتند.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان این که ارزش ۳۰ درصد سهام عدالت ۵۰۰ هزارتومانی در ماه‌های اخیر به بیش از ۶ میلیون تومان رسیده بود، تصریح کرد: در حال حاضر ارزش سهام عدالت در مقایسه با سه ماه گذشته نصف شده و ۳۰ درصد از آن تنها سه میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود؛ تعداد زیادی از سهامداران این سهم نسبت به فروش دارایی خود در بازار سرمایه تردید دارند.

سعیدیان اضافه کرد: هجوم یکباره حجم قابل توجهی از سرمایه‌های سرگردان عمومی به بازار سرمایه که تا پیش از این در بازارهای غیرمالی یا بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌شد باعث شد تا دولت به عنوان مشوق نظام اجتماعی برای حضور در بورس قادر به تأمین زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای پایدار کردن نرخ رشد شاخص کل آن نباشد و به همین دلیل پس از مواجهه با این هجوم مالی فرو ریخت.

وی ادامه داد: در حالی که دولت وعده فروش آزاد سهام عدالت را به سهامداران این نوع از سهم در بازار سرمایه داده بود، اکنون فروش سهام عدالت و نمادهای بورسی موجود در سبد این سهم تقریباً غیرممکن است و سهامداران که اکثراً از قشر آسیب پذیر جامعه هستند، هر روز شاهد کاهش ارزش سهام عدالت خود در روند معاملات بورس می‌باشند.

کد خبر 468860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد عینی لو IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    چگونه سهام عدالت خودمو بفروشم