آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه باغ ایرانی اراک

این روزها آلودگی هوای کلانشهرها دوباره اهمیت توجه به فضای سبز را به همگان گوش زد کرده است. شهر اراک یکی از کلانشهرهای آلوده کشور است که با فضای سبزی کمتر از ۷ متر مربع برای هر نفر وضعیت چندان خوبی از این لحاظ ندارد.

محمد عسگری، معاون خدمات شهری شهردار اراک در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مساحت فضای سبز کلانشهر اراک با احتساب بوستان‌ها، بلوارها، میادین، حاشیه خیابان‌ها، لچکی ها و نوارهای جنگلی ۱۵ میلیون مترمربع یا یک‌هزار و ۵۷۱ هکتار و سرانه فضای سبز آن تا پایان آذرماه سال ۹۹ معادل ۶.۲۵ مترمربع است؛ تعداد بوستان‌های شهر اراک نیز تا پایان آذرماه، ۱۲۶ پارک با مساحتی نزدیک به ۴۳۰ هکتار بوده است.

وی افزود: میزان آب مصرفی فضای سبز شهر اراک نزدیک به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب در سال است که شامل هشت میلیون مترمکعب آب خام و یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب شرب است.

معاون خدمات شهری شهردار درباره وضعیت فضای سبز مناطق مختلف این کلانشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه منطقه یک شهری بافت جدیدتری دارد، در طراحی شهر و ساختمان‌ها آن به طور کامل به ایجاد فضای سبز توجه شده است؛ در منطقه سه نیز با وجود باغ‌های کرهرود و سنجان سرانه فضای سبز تقریباً مشکلی ندارد، اما عمده مشکلات در این زمینه مربوط به بافت مرکزی شهر است که برای حل آن پیشنهاد شده در بودجه ۱۴۰۰ مبلغی برای جانمایی و ایجاد پارک‌های محلی و منطقه‌ای کوچک جهت مدیریت سرانه فضای سبز اختصاص یابد.

عسگری با اشاره به شروع عملیات اجرایی احداث پروژه باغ ایرانی اراک با مساحتی بالغ بر ۱۱ هکتار، افزود: چهار هکتار فاز اول از پروژه ١١ هکتاری فضای سبز موسوم به نهالستان شهرداری اراک در بخشِ شمالی منطقه یک شهرداری اراک واقع شده است و معماری آن طبق معماری سنتی باغ‌های ایرانی به کار رفته، ساخته شده است و در چهار بخش، طراحی و احداث خواهد شد.

کد خبر 468859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.