احداث مراکز فرهنگی جدید در دانمارک

ایجاد مراکز فرهنگی جدید برای جوانان در دانمارک، طی چند سال اخیر، به جنبش عظیمی در میان مقامات محلی شهرهای مختلف تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی چند ماه گذشته، اعضا کمیته فرهنگ و جامعه مدنی با شهردار هورسنس، کلانشهری در شرق شبه‌جزیره یوت لاند دانمارک، جلسات متعددی برگزار کرده‌اند که در ملاقات نهایی، طرحی به این افراد ارائه و قرار شد مرحله اول پیاده‌سازی آن به زودی اجرا شود. شهردار نیز در مصاحبه با گزارشگران به مردم قول داد تمام تلاش خود را به کار گیرد تا مرکز جدید به سرعت در اختیار جوانان شهر قرار گیرد تا علاقمندان به انجام فعالیت‌های فرهنگی خود بپردازند. در عوض، اعضا کمیته فرهنگ نیز متعهد شده‌اند بهترین طراحان و کارکنان را به منظور پیاده‌سازی پروژه جدید استخدام کنند تا در نهایت، مرکزی با بیشترین قابلیت‌ها در اختیار شهروندان و به خصوص دانشجویان هورسنسی قرار دهند.

در حال حاضر، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های دانمارک در کلانشهر هورسنس در حال احداث و قرار است برای سال تحصیلی جدید تکمیل شود. برنامه‌ریزان شهر پیش‌بینی کرده‌اند که با افتتاح این دانشگاه‌ها، هزاران دانشجو در آن پذیرفته شوند و بنابراین وجود یک مرکز فرهنگی، برای رفع نیازهای دانشجویان دانشگاه جدید امری ضروری خواهد بود. بنابراین، مقامات تصمیم گرفته‌اند اولین مرحله احداث این مرکز را در آگوست ۲۰۲۱ آغاز کنند تا بتوانند هر چه زودتر، فرآیند ساخت و ساز آن را به پایان برسانند.

مرکز فرهنگی جدید هورسنس به سبک معماری مدرن احداث خواهد شد و اصول پایداری در آن مورد توجه قرار خواهد گرفت. در ابتدای پیاده‌سازی پروژه، سازه‌ای در امتداد دانشگاه جدید شهر به وجود خواهد آمد که قرار است به عنوان ورودی اصلی مرکز فرهنگی عمل کند. این ساختمان یک کافه و فضایی برای مطالعه دانشجویان را در بر خواهد گرفت و با پوششی سبز، مملو از گل‌ها و گیاهان بومی، احاطه خواهد شد.

علاوه بر این، نیمکت‌ها و فضاهایی برای گرد هم آمدن دانشجویان در این ساختمان جدید احداث خواهد شد تا کاربران بتوانند به انجام فعالیت‌های گروهی بپردازند یا برای گذراندن اوقات فراغت، دور هم جمع شوند. طراحان مرکز فرهنگی جدید هورسنس از احداث ساختمان‌های بیشتر خبر داده اما سخنی از جزئیات به میان نیاورده‌اند.

کد خبر 468826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.