اسکان اضطراری ساکنان ۳ روستا در بندرلنگه/خسارت ۸۰ واحد مسکونی در قشم و بندرلنگه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: زمین لرزه ۵.۵ ریشتری هرمزگان تاکنون به ۸۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، اظهار کرد: خوشبختانه این زمین لرزه تاکنون خسارت جانی نداشته است و تنها ۱ نفر در روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه مصدوم شده بود که به صورت سرپایی مداوا شد.

حسن زاده افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته این زمین لرزه باعث خسارت به ۸۰ واحد مسکونی در روستاهای باسعیدو جزیره قشم و سایه خوش، کلاتو و دژگان بندرلنگه شده است. او گفت: این واحدها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: در روستای باسعیدو جزیره قشم با توجه به خسارت جزئی نیازی به اسکان اضطراری نیست، اما ساکنان روستاهای سایه خوش، کلاتو و دژگان بندرلنگه در مکانی مناسب اسکان اضطراری داده شده‌اند و چادر و اقلام ضروری از جمله پتو و موکت در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

حسن زاده گفت: جاده مواصلاتی بندر خمیر به بندرلنگه در محدوده پل غار هم که به دلیل ریزش کوه مسدود شده بود با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد. او افزود: مشکل قطعی برق در روستای سایه خوش و قطعی آب در روستای دژگان نیز با تلاش تیم‌های امدادی رفع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: خوشبختانه به دلیل عمق زیاد (۱۹ کیلومتری زمین) و با توجه به اینکه کانون زمین لرزه هم در دریا بوده است، حجم خسارت وارد شده در مناطق زلزله زده کم است و خسارت جانی هم گزارش نشده است.

حسن زاده افزود: تیم‌های امدادی از جمله هلال احمر و اورژانس همچنان در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان مستقر و در حالت آماده باش هستند.

وی گفت: ستاد بحران استان نیز در همان ساعات نخست پس از وقوع زلزله به ریاست استاندار تشکیل جلسه داد و دستورات لازم برای کمک به زلزله زدگان صادر شد.

کد خبر 468812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.