کشف بیش از ۵ هزار  فرآورده دارویی قاچاق در کاشان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیش از پنج هزار قلم فرآورده دارویی قاچاق و غیرمجاز در کاشان کشف شده و پرونده آن‌ها به مراجع قضایی معرفی شده است.

محسن تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ۶۶۲ بازرسی انجام شده توسط بازرسان این معاونت طی ۹ ماه گذشته، اظهار کرد: در این مدت بیش از پنج هزار و ۲۰۰ مورد با ارزش بیش از یک میلیارد و چهار میلیون و ۶۴۵ هزار ریال محصولات قاچاق در کاشان کشف شد که لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی قاچاق و تاریخ گذشته از جمله این موارد بوده که به دستور دادستان توقیف و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی افزود: اکثر بازدیدها و بازرسی‌ها در قالب گشت مشترک و با محوریت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان به همراه کارشناسان سازمان‌های صمت، تعزیرات حکومتی و پلیس انجام شده است، افراد می‌توانند تخلفات را به معاونت غذا و دارو کاشان اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بروز عوارض جبران‌ناپذیر در استفاده از این محصولات تاریخ مصرف گذشته، اضافه کرد: کالاهای سلامت محور جمع‌آوری شده، به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد کشور شده بود که بر شرایط نگهداری و حمل این کالاها هیچ نظارتی انجام نشده است، بنابراین این محصولات به عنوان یک کالای غیربهداشتی تلقی می‌شوند که مورد تأیید نیستند.

وی در خصوص کالاهای سلامت محور، افزود: کالاهای سلامت محور شامل دارو، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مواد و فرآورده‌های خوراکی آشامیدنی و آرایشی، بهداشتی است و از اولویت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا است، شناسایی اصالت کالاهای سلامت محور بسیار اهمیت دارد و راه‌اندازی سامانه تیتک (TTAC) گام بزرگی برای شناسایی اصالت کالا است که به آگاهی افراد در این زمینه کمک می‌کند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: گزارش اقدامات و پرونده‌های مربوط به قاچاق کالاهای سلامت محور به مراجع قضائی ارجاع داده شد، آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق باید افزایش یابد و از اثرات منفی آن مطلع شوند، افراد می‌توانند جهت اطمینان از سلامت کالاها از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲، سایت www.ttac.ir، شماره تماس ۶۱۸۵-۰۲۱ و نرم‌افزار موبایلی بارکد دو بعدی استعلام کنند.

کد خبر 468792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.