قطعی برق در قائم شهر حادثه آفرین شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قائم شهر گفت: قطع برق در روزهای اخیر تعداد افراد گرفتار شده در آسانسورها را افزایش داده است.

مهدی کیانوش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پنج مورد حبس در آسانسور طی دو روز گذشته در قائم‌شهر رخ داده است، اظهار کرد: با توجه به قطع برق در مناطق مختلف شهری، تعداد افراد گرفتار شده در آسانسورها افزایش یافته است که این اتفاق بیشتر در ساختمان‌های بلندمرتبه رخ می‌دهد؛ در هفته گذشته حدود ۱۰ مورد امداد آسانسور داشتیم.

وی تصریح کرد: دو مورد از این حوادث مربوط به مغازه دارانی بود که با دور زدن قوانین محدودیت ساعت کار، در مغازه‌های خود را از درون قفل کرده، اما مشغول فعالیت بودند که پس از قطع برق در آسانسور محل حبس شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی قائم‌شهر افزود: متأسفانه برخی از فعالان اقتصادی در پاساژها و مجتمع‌های تجاری از قبیل دفاتر خدمات اینترنتی، دفاتر مهندسی و.... به بهانه انجام دادن سفارش مشتریان بعد از ساعات منع فعالیت در محل کار خود می‌مانند و با قطعی برق در آسانسور گیر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مأموران آتش نشانی به محل حادثه اعزام می‌شوند با در بسته این مجتمع‌ها رو به رو می‌شوند و قادر به انجام مأموریت نیستند.

کیانوش ضمن توصیه به شهروندان به خصوص آپارتمان‌نشینان برای حفظ آرامش خود در مواجهه با این حادثه تاکید کرد: از مردم درخواست می‌کنیم در صورت خاموش شدن برق آسانسور، از گوشی‌های خود برای روشنایی، به مدت طولانی استفاده نکنند چراکه برای برقراری تماس نیاز به آن دارند.

وی با بیان اینکه تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی قائم‌شهر به برق اضطراری مجهز است، افزود: در زمان قطعی برق ایستگاه‌های آتش نشانی با مشکل جدی مواجه نمی‌شوند؛ سعی می‌کنیم شارژ بی سیم‌های خودرویی و بی سیم‌های دستی خود را همیشه پر نگه داریم تا در زمان قطعی برق دچار مشکل نشویم.

کد خبر 468782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.