سپاهان ۲- پیکان یک / ۳ امتیاز طلایی با ضربه سر شهباز

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی برابر پیکان اختلاف خود با صدر جدول را به ۲ امتیاز رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۵ تیم‌های سپاهان و پیکان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و پیکان

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌ها: سروش رفیعی (دقیقه ۱۹)، سجاد شهباززاده (دقیقه ۷۴) برای سپاهان- آرش قادری (دقیقه ۶۵- پنالتی) برای پیکان

اخطار: محمد کریمی (دقیقه ۳۸)، کی‌روس استنلی (دقیقه ۳۸) از سپاهان- محمد نوری (دقیقه ۴۰)، رضا جبیره (دقیقه ۷۱) از پیکان

سپاهان: پیام نیازمند، محمدرضا مهدی‌زاده، گئورگی گولسیانی، امید نورافکن، مرتضی منصوری (دانیال اسماعیلی‌فر)، جلال‌الدین علی‌محمدی (۷۰- محمدرضا خلعتبری)، محمد کریمی، سروش رفیعی (۸۴- علی مصلح)، محمدرضا حسینی (۹۰- عزت الله پورقاز)، کی‌روس استنلی (۴۶- محمد محبی) و سجاد شهباززاده

مربی: محرم نویدکیا

پیکان: محمد دریس، امیرحسین رنگرز (۶۰- محمد امین درویشی)، آرش قادری، نادر محمدی، علیرضا کوشکی (۶۴- امیر روستایی)، ابراهیم صالحی، حسین پورامینی، محمد نوری (۴۶- رضا جبیره)، سیدمحمد ستاری، مجید عیدی و اسماعیل بابایی (۸۲- محمد خدا بنده لو)

سرمربی: مهدی تارتار

داور: روح الله شریفی

شرح بازی:

دو تیم ۱۶ امتیازی جدول رده بندی در حالی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که سپاهان پس از ۳ هفته ناکامی در کسب پیروزی نیاز مبرمی به این ۳ امتیاز خانگی داشت و دیگر فرصت از دست دادن امتیاز نداشت. سپاهان اما بازی را چندان خوب آغاز نکرد و پیکان به خوبی راه‌های بازی سازی و نفوذ سپاهان را بسته بود، با این حال روی معدود حملات سپاهان، یک حرکت ترکیبی از سوی رفیعی، شهباززاده و کریمی منجر به گل اول سپاهان سپاهان شد که البته بسیار زیبا هم به ثمر رسید. در سوی دیگر پیکان نیز در فاز تهاجمی به نظر تنها روی پرتاب‌های اوت نادر محمدی حساب باز کرده بود که در نیمه نخست چندبار باعث ایجاد خطر روی دروازه سپاهان شد.

در نیمه دوم دو تیم با تغییراتی در ترکیب وارد زمین شدند که نتیجه آن سوار شدن پیکان بر بازی بود، تیمی که به شدت دنبال گل تساوی بود. شاگردان تارتار در اواسط نیمه دوم روی یک کرنر به پنالتی رسیدند تا آرش قادری گل تساوی را برای پیکان به ثمر برساند. در ادامه سپاهان که اصلاً نمی‌خواست ۲ امتیاز خانگی دیگر را هم از دست بدهد با به زمین آمدن خلعتبری سراپا هجومی شد و به کلی شکل بازی را به نفع خود تغییر داد، روی یکی از حملات سپاهان اما این سجاد شهباززاده بود که با ضربه سر گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا هم خودش به صدر جدول گلزنان برود و هم سپاهان را به صدر نزدیک‌تر کند.

بازی در دقایق انتهایی با موقعیت‌های زیادی برای دو تیم به خصوص سپاهان همراه بود و چه بسا اگر محمد محبی بیشتر دقت می‌کرد پیروزی سپاهان پر گل تر می‌شد.

در نهایت سپاهان با پیروزی در این دیدار ۳ امتیاز با ارزش کسب کرد و حالا اختلافش با صدر جدول به دو امتیاز کاهش پیدا کرده است.

شرح گل:

۰-۱ (دقیقه ۱۹- سپاهان) - مثلثی که سروش رفیعی با کریمی و شهباززاده ساخت در نهایت با پاس پشت مدافعان شهباززاده، به رفیعی رسید تا او در موقعیتی تک به تک با ضربه‌ای محکم در زاویه موافق دروازه پیکان را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۶۶- پیکان) - برخورد توپ به دست حسینی را داور خطای پنالتی تشخیص داد تا آرش قادری پنالتی را به گل تساوی تبدیل کند.

۱-۲ (دقیقه ۷۴- سپاهان) - سپاهان که پس از دریافت گل تساوی سراپا هجومی شده بود روی یکی از حملات خود با سانتر بدون معطلی کریمی و ضربه سر زیبای شهباززاده گل دوم را به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- پرتاب اوت بلند نادر محمدی از فاصله‌ای بسیار دور پس ازاثر ناقص مدافعان سپاهان به طرز خطرناکی از کنار تیم عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴- روی یک حمله خطرناک از سوی سپاهان توپ پشت محوطه جریمه سپاهان در موقعیتی مناسب به کریمی رسید اما ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲- باز هم پرتاب اوت نادر محمدی در تیر دور با ضربه سر خطرناک بازیکن پیکان با فاصله کم از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸- ارسال بازیکنان پیکان از سمت چپ در محوطه جریمه سپاهان نزدیک بود با ناهماهنگی مدافعان با نیازمند به گل تبدیل شود اما توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹- در شلوغی محوطه جریمه توپ روی دروازه ارسال شد اما ضربه سر محبی از چند قدمی دروازه به اوت زده شد.

دقیقه ۸۶- موقعیت تک به تک محبی با ضربه بی دقت این بازیکن از دست رفت تا اختلاف دو برابر نشود.

دقیقه ۸۹- ارسال روستایی در آستانه دروازه با ضربه سر قادری همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۲- سجاد شهباززاده در موقعیت بسیار عالی درون محوطه جریمه صاحب توپ شد اما ضربه او دریس به خوبی دفع کرد.

اتفاق ویژه:

درگیری بازیکنان دو تیم در انتهای نیمه نخست که با دریافت کارت زرد توسط سه بازیکن و در ادامه تعویض کی‌روس استنلی در بین دو نیمه به دلیل ترس از اخراج او همراه بود اتفاق ویژه این دیدار کم حاشیه بود.

بهترین بازیکن:

به غیر از سجاد شهباززاده که با یک پاس گل و یک گل بهترین بازیکن دیدار بود، محمدرضا خلعتبری نیز که از زمان ورودش به زمین عالی کار کرد دیگر بازیکن شاخص این دیدار بود.

کد خبر 468731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.