توضیحات رئیس بانک مرکزی درباره نرخ ارز

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با دسترسی بهتر بانک مرکزی به منابع مسدودی خود و نیز شرایط پیش‌رو امکان مدیریت موثرتر در بازار ارز در راستای اهداف کلان بانک مرکزی فراهم می‌شود، در این میان حفظ قدرت رقابت پذیری اقتصاد به همراه صیانت از ذخایر ارزی برای بانک مرکزی اهمیت دوچندان دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این روزها در خصوص روند کاهشی نرخ ارز بر اساس دیدگاه‌های سیاسی، تحلیل‌های مختلف ارائه و قضاوت‌های خاص می‌شود.

وی افزود: روند نرخ ارز بر اساس موانع بنیادی بازار شکل می‌گیرد لذا بر اساس آنچه طی دو سال و نیم گذشته شاهد آن بودیم فشار ناشی از تحریم‌ها خصوصاً تشکیل انتظارات در افزایش قیمت ارز مؤثر و تعیین‌کننده بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بنابراین انتظار می‌رود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت کند.

همتی افزود: همان‌گونه که ریاست محترم جمهوری تأکید کردند با دسترسی بهتر بانک مرکزی به منابع مسدودی خود و نیز شرایط پیش‌رو امکان مدیریت مؤثرتر در بازار ارز در راستای اهداف کلان بانک مرکزی فراهم می‌شود، در این میان حفظ قدرت رقابت پذیری اقتصاد به همراه صیانت از ذخایر ارزی برای بانک مرکزی اهمیت دوچندان دارد.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی در طول دو سال و نیم گذشته تلاش کرده است با برنامه و تدبیر تحریم‌های دولت آمریکا را خنثی و در حد توان از سقوط بیش از حد ارزش پول ملی جلوگیری و دشمن را از رسیدن به هدف فروپاشی اقتصادی مأیوس و ناموفق بسازد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی تمام توان خود را برای ایجاد تعادل در بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی به کار می‌گیرد.
همتی افزود: انتظارم از فعالین سیاسی این است که رقابت‌های حزبی و جناحی خود را به تلاش‌های بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصاد و استفاده از فرصت‌های بین‌المللی برای خنثی سازی و کاهش تحریم و تقویت ارزش پول ملی وصل نکنند.

وی تصریح کرد: نهایتاً این جانب هر چه را که بتوانم برای منافع ملی و رفاه مردم عزیز انجام می‌دهم و در این مسیر بر اساس خوش آمد افراد و گروه‌های سیاسی تصمیم می‌گیرد.

کد خبر 468695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.