آتش سوزی ۶ خانه ویلایی در رشت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از آتش سوزی شش باب خانه ویلایی در این شهر خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، آتش سوزی چند باب خانه ویلایی در ساعت ۲ و ۴۴ دقیقه بامداد امروز _جمعه ۲۶ دی ۹۹_ به آتش نشانان اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله ۴۵ آتش نشان و ۱۶ افسر ارشد آتش نشانی به همراه ۲۰ دستگاه خودروی اطفایی و آبرسان به محل حادثه واقع در بلوار امام رضا (ع) کوچه جوانبخت اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت تصریح کرد: در این حادثه سقف شش باب خانه ویلایی با پشت بام‌های بهم چسبیده دچار آتش سوزی شده بود که آتش نشانان حریق را مهار و از گسترش آن به خانه مجاور پیشگیری کردند.

مؤمنی اضافه کرد: این حادثه مصدومی نداشت و علت آن توسط کارشناسان در دست بررسی است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در ادامه با بیان اینکه در ۲۴ ساعته گذشته ۴۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع از علفزارهای این شهر طعمه حریق شده است. گفت: آتش سوزی‌ها توسط آتش نشانان این سازمان مهار شد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته آتش نشانان شهر رشت در پی وزش باد گرم آتش سوزی ۳۴ مورد حریق علفزار و چهار مورد ضایعات را مهار کردند.

مؤمنی اضافه کرد: طی این مدت آتش نشانان رشت به هشت مورد مأموریت حادثه، سه مورد خدمات و پنج مورد آتش سوزی منزل مسکونی نیز اعزام و به شهروندان خدمات رسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت یک هزار و ۳۰۸ تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به ثبت رسیده است. که ۲۱۸ آتش نشان با ۸۵ دستگاه خودرو به ۵۴ مأموریت اطفای حریق علفزار، ضایعات، منزل مسکونی و همچنین خدمات ایمنی اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تاکید کرد: شهروندان به ویژه حاشیه‌نشینان رشت که در نزدیک علفزارها زندگی می‌کنند. هنگام وزش باد گرم برای جلوگیری از وقوع گسترده حریق از روشن کردن آتش در نزدیک اماکن مسکونی و تجاری خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، بر اساس هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان گیلان وزش باد گرم (شدید و خیلی شدید) از بامداد جمعه ۲۶ دی ماه آغاز و تا اواخر وقت همان روز در این استان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 468694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.