کیفیت هوای اصفهان در ۱۱ ایستگاه قرمز و یک ایستگاه بنفش است

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ۱۸۹ برلی هشتمین روز متوالی وضعیت "قرمز" و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز جمعه - بیست و ششم دی - با میانگین ۱۶۸ برای هشتمین روز متوالی در وضعیت (قرمز) و ناسالم برای عموم ثبت شد.

کیفیت هوای این کلان‌شهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۸۹ همچنان وضعیت (قرمز) و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

وضعیت کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد با شاخص ۱۸۷، خیابان استانداری با شاخص ۱۹۳، خیابان‌های پروین و رودکی با شاخص ۱۷۱، رهنان با شاخص ۱۷۹، خیابان فرشادی با شاخص ۱۹۰، میدان فیض با شاخص ۱۷۷، خیابان کاوه با شاخص ۱۷۵، کردآباد با شاخص ۱۹۲، ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۹۱ و خیابان میرزا طاهر با شاخص ۱۹۳ " قرمز" و برای عموم مردم ناسالم است.

همچنین شاخص کیفی هوا ایستگاه بزرگراه خرازی، با میانگین ۲۲۴ وضعیت " بنفش" و بسیار ناسالم را نشان می‌دهد.

کیفیت هوا در شهرهای مجاور کلان‌شهر اصفهان از جمله شاهین شهر با میانگین ۱۱۵ و مبارکه با میانگین ۱۲۷ ناسالم برای گروه‌های حساس و در سجزی با میانگین ۷۵ قابل قبول "سالم" است؛ وضعیت کیفی هوای شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

بنابر تاکید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به تشدید آلودگی هوا عموم شهروندان و به ویژه گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان کمتر از ۱۴ سال، زنان باردار و بیماران تنفسی و قلبی باید از تردد غیر ضروری و فعالیت در فضای باز پرهیز کنند.

کارگروه اضطرار آلودگی هوا شامگاه چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از تمدید محدودیت فعالیت منابع ثابت و متحرک آلاینده هوای اصفهان تا روز - شنبه ۲۷ دی- خبر داده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 468663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پروین ولی خانی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    با سلام ...چه فایده دارد که گزارش آلودگی هوا را ببینیم جز این که اعصابمان علاوه برجسممان هم خرد می شود ..همسر من آسم دارد وخودم دیابت نوع ۲ ...هرروز صبح که از خواب بیدار میشویم سردرد وتنگ نفس داریم ...چرا ابرها را بارور نمی کنند ...چه شده ؟ چهل سال است کارخانه های دود زا را بدون فیلتر رها کرده اند ..