ترامپ، بن‌لادن آمریکاست!

فعالیت و اظهارنظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

قاضی زاده: متهمان پرونده ویلموتس صلاحیت حضور در انتخابات فدراسیون را ندارند

سیداحسان قاضی زاده هاشمی پیرامون وضعیت ویلتموس اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات فدراسیون فوتبال، کسانی که در پرونده ویلموتس دخیل بوده و متهم هستند صلاحیت حضور دوباره در انتخابات فدراسیون را ندارند. آنها ابتدا باید پاسخگوی پرونده شأن باشند، بعد ادعا کنند که می‌خواهند چهار سال دیگر دوباره در فدراسیون حکمرانی کنند.

وی افزود: منظور بنده همان هشت نفری است که در پرونده ویلموتس دخیل بودند البته برخی از آنها با کمال احترام از انتخابات کنار کشیدند اما بعضی دیگر کاندیدا هستند.

قاضی زاده درباره اینکه چه کسی صلاحیت این افراد را رد می‌کند، گفت: در وهله اول باید قوانین فدراسیون جمهوری اسلامی بر فدراسیون حاکم باشد و آنها براساس اساسنامه و قانون فعالیت کنند که مرجع صدور صلاحیت‌ها هم تعیین شده است.

وی درباره اینکه اگر صلاحیت این افراد برای حضور در انتخابات فدراسیون تأیید شد، چه اتفاقی می‌افتد، گفت: ما در این صورت از دستگاه‌های نظارتی سوال می‌کنیم که چطور پرونده‌ای مثل ویلموتس که این همه خسارت به بار آورد را در رسیدگی خود نادیده گرفتند. در اینجا دیگر دستگاه‌های نظارتی پاسخگو هستند نه آقایانی که در فدراسیون یا وزارت ورزش حضور دارند، چون مرجع اعلام صلاحیت‌ها مشخص است.

این عضو فراکسیون ورزش همچنین درباره طرح ابهاماتی پیرامون پرداخت طلب ویلموتس به شستا به صورت ریالی گفت: دستگاه‌های نظارتی در این باره ورود کردند. طلب دو میلیون یورویی ویلموتس به صورت ارزی و از جانب پتروشیمی فناوران پرداخت شده و پرداخت ریالی نبوده است. در این باره دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ورود کرده و پیگیر هستند تا حقوق کارگران و جامعه کارگری تضییع نشود.

مجمع عمومی سالیانه حزب جمهوریت برگزار می‌شود

حمیدرضا کارگر با تأکید بر اینکه حزب متبوعش با تمام قدرت در مسیر توسعه تحزب در کشور گام بر می‌دارد و درگیر حواشی نخواهد شد، اظهار کرد: همه ارکان حزب جمهوریت ایران اسلامی با محوریت رسول منتجب نیا به عنوان دبیرکل، در سپهر سیاست ایران حرکت می‌کنند و برخی تک روی‌ها و تنگ نظری‌ها خللی در عزم راسخ حزب جمهوریت ایران اسلامی ایجاد نخواهد کرد. در همین راستا نشست بعدی شورای مرکزی این تشکل سیاسی روز جمعه، سوم بهمن ماه، برگزار خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت با اشاره به برگزار شدن جلسات حزبی بصورت مجازی، ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کرونایی کشور و ایجاد محدودیت برای برگزاری تجمعات، فعالیت‌های منظم حزب جمهوریت در کمیته‌ها شاخه‌ها و دفاتر بصورت مجازی برگزار می‌شود. تاکنون هم برنامه‌های متنوع سیاسی در سطح محلی و ملی بصورت مجازی برگزار شده و مورد توجه محافل سیاسی کشور قرار گرفته است. فضای مجازی این ظرفیت را دارد که با بهره گیری از آن، همایش‌ها و جلسات بسیار بزرگی را بدون حضور فیزیکی افراد، برگزار و مدیریت کرد و طبعاً حزب جمهوریت ایران اسلامی نیز که به سلامت اعضای خود اهمیت می‌دهد، از این ظرفیت همانند گذشته بهره خواهد برد.

این فعال سیاسی افزود: بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته، دومین مجمع عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی به صورت مجازی در بهمن ماه و مصادف با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، تحت نظارت وزارت کشور برگزار خواهد شد.

کارگر همچنین یکی از اهداف حزب جمهوریت را ایجاد شاخه‌های صنفی دانست و تصریح کرد: شاخه‌های صنفی حزب یکی پس از دیگری در حال راه اندازی است و بدین منظور در اقدامی کم نظیر شاخه روحانیت حزب را به ریاست حجت الاسلام والمسلمین رضا گودرزی راه اندازی نموده ایم و قرار است که این شاخه، هفته آینده اولین جلسه رسمی خود را با حضور روحانیون شاخص سیاسی از استان‌های تهران، مشهد و قم برگزار نماید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش: طالب جنگ نیستیم

سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با بیان اینکه نیروی هوایی جمهوری اسلامی امروز در اوج قدرت قرار دارد اظهار داشت: امروز نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با اتکا به منابع و امکانات داخلی به سطح بالایی از قدرت، توانایی و بازدارندگی دفاعی رسیده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما طالب جنگ نیستیم ولی اجازه هیچ تعدی و تهدید به دشمنان نمی‌دهیم گفت: مدعیان دروغین دمکراسی بدانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، هم‌دل و هم‌تراز، تحت رهبری فرمانده کل قوا در اوج قدرت قرار دارند و اجازه هیچ تهدیدی به دشمنان نمی‌دهند.

وی از تحقیر شدن مدعیان قدرت به دست خلبانان ایرانی خبر داد و عنوان کرد: خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران بارها، مدعیان قدرت را تحقیر کرده‌اند.

نصیرزاده با بیان اینکه دشمن از توانمندی و قدرت رزمندگان و نیروهای مسلح برآورد غلطی دارد تاکید کرد: با قدرت و آمادگی دفاعی بالا، نیروهای مسلح، حتی اجازه فکر تعدی و تهدید به دشمن نمی‌دهند چراکه هرگونه تجاوز با پاسخ کوبنده مواجه می‌شوند.

در این جلسه ضمن معرفی امیر نعمت‌الله صدوقی به عنوان فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر از خدمات امیر علی‌اکبر طالب‌زاده قدردانی شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم امیر علی‌اکبر طالب‌زاده را به عنوان معاون عملیات نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این مراسم با قدردانی از خدمات امیر طالب‌زاده گفت: همه فرمول دفاعی در منطقه تحت تأثیر اقدامات شجاعانه مدافعان حریم ولایت است.

سردار علی رزمجو نقش مهم خلبانان در عرصه‌های دفاعی را برشمرد و افزود: عقابان تیزپرواز پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر با رشادت و شجاعت دور جدیدی در دفاع از مرزهای هوایی با اجرای مأموریت‌های مختلف خلق کردند.

برخی منتظرند تا سرنوشت کشور در بیرون مرزها مشخص شود

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری و قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز، صبح امروز (پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه) در همایش رؤسا و دبیران استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به نعمت ولایت فقیه گفت: جدا از ادله نقلی و عقلی درباره ولایت فقیه، ما در همه این سال‌ها برکات رهبری و هدایت عمومی ولایت فقیه را لمس کرده و چشیده‌ایم.

وی، شجاعت رهبر انقلاب در مقاطع حساس و در عرصه‌های خارجی و داخلی را مورد اشاره قرار داد و درباره انتخابات ۱۴۰۰ گفت: همه باید تلاش کنیم فردی انتخاب شود که علاوه بر کارآمدی و شایستگی‌های مدیریتی، ولایتمدار باشد، آن هم نه به این صورت که در سخنرانی‌اش بگوید «مقام معظم رهبری فرمودند…» اما در عمل طوری دیگر عمل کند.

مجتهد شبستری با انتقاد از جریان‌های سیاسی غرب‌گرا تصریح کرد: مهم این است که خواست و مطالبه به حق مردم و رهنمودهای رهبر انقلاب اجرایی شود، نه اینکه مانند برخی از آقایان منتظر باشیم که در خارج از مرزها چه اتفاقی رخ می‌دهد تا حیات سیاسی و اقتصادی کشور و سرنوشت مردم را با آن تنظیم کنیم. این خلاف عقل و شرع و مطالبه امام (ره) و رهبری است.

وی افزود: باید دولتی سرکار بیاید که در راستای سیاست‌های اصولی انقلاب اسلامی و حل مشکلات مردم گام بردارد و رهنمودهای رهبر انقلاب در این زمینه‌ها را به صورت حداکثری به کار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در شوراها هم باید افرادی متدین، درستکار و پاکدست روی کار بیایند.

وی در ادامه با بیان اینکه عزیزان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از هر جهت مورد اعتماد و افرادی صدیق هستند، خطاب به اعضای شورای ائتلاف گفت: سعی کنید فعالیت‌هایتان خالصانه باشد و اگر دیدید تشکل‌های همسو، هنوز همسو نشده‌اند با کمال عطوفت با آن‌ها رفتار کنید.

آیت‌الله مجتهد شبستری در پایان با تاکید بر لزوم حداکثری کردن همه تلاش‌های سیاسی برای وحدت و انسجام داخلی نیروهای انقلاب خطاب به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: ممکن است بعداً با سایر گروه‌ها و تشکل‌ها هم به وحدت برسید، اما تا آن زمان با برادری با هم رفتار کنید. حالا ممکن است ابتدا کاندیداها متعدد باشند، اما کمال برادری را رعایت کنیم.

ترامپ، بن‌لادن آمریکاست!

«اریک سوالول»، عضو دموکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان این انتقاد را به دلیل اقدام ترامپ در تحریک هوادارانش به یورش به سمت ساختمان کنگره همزمان با برگزاری جلسه شمارش آرای الکترال مطرح کرد.

او در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت ترامپ همانند اسامه بن‌لادن هوادارانش را به سمت افراط‌گرایی سوق داده و آنها را به شورش تحریک کرده است.

این قانونگذار آمریکایی تصریح کرد: «اسامه‌بن‌لادن روز ۱۱ سپتامبر (۲۰۰۱) وارد خاک آمریکا نشد ولی مشخص است که او عامل تحریک هوادارانش به حمله به کشورمان بود.»

وی در ادامه تصریح کرد: «رئیس‌جمهور هم در کلماتش از لغت "مبارزه" استفاده کرد. این سخنان مبتنی بر نفرت پراکنی باعث سوق دادن افراد به سمت افراط‌گرایی شد و آنها را به حمله به ساختمان کنگره تحریک کرد.»

مجری شبکه خبری سی‌بی‌اس از سوالول پرسید که آیا او ترامپ را با بن‌لادن مقایسه می‌کند؟ و او در پاسخ گفت: «دارم کلمات کسی مثل بن‌لادن که باعث تحریک و افراطی‌گرایی دیگران شد رو با کاری که ترامپ کرد مقایسه می‌کنم. لازم نیست شما خودتان مرتکب خشونت شوید، اگر دیگران را به خشونت دعوت کنید، مرتکب جرم شده‌اید.»

کد خبر 468634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.