دستگیری فردی که با تجهیزات نظامی سرقت می‌کرد

دستگیری فردی که با تجهیزات نظامی سرقت می‌کرد، دستگیری دو زن کلاهبردار، کشف بیش ‌از ۷۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر، متلاشی کردن ۹ باند سرقت و قتل به علت اختلافات ملکی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه‌ای با ۵۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: متهم با استفاده از تجهیزات نظامی از مال باختگان سرقت می‌کرد.

وی افزود: تیم عملیات کلانتری از حضور مشکوک فردی که با یک دستگاه خودروی سواری پراید که مدعی بود مأمور پلیس است در یکی از محله‌ها با خبر شدند.

وی اضافه کرد: بلافاصله گشت‌های کلانتری برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام، اما متهم محل را ترک کرده بود که گشت زنی‌های هدفمند برای شناسایی متهم آغاز و مأموران موفق شدند پس از گذشت مدتی خودرو وی را شناسایی کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه متهم در حال پرسه زنی در محدوده اعلامی بود، گفت: خودروی وی توقیف و در بازرسی از داخل آن یک دست لباس نظامی و یک اسلحه کلت پلاستیکی کشف و متهم برای تحقیقات پلیسی به کلانتری ورد آورد انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه متهم در کلانتری به ۵۰ فقره سرقت با استفاده از تجهیزات نظامی از شهروندان و واحدهای صنفی معترف شد، گفت: در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد که متهم سابقه‌دار بوده و پیش‌تر در شهرهای قم، نور و کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس دستگیر و روانه زندان شده است و تاکنون ۳۵ نفر از شاکیان متهم را شناسایی کرده‌اند و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

دستگیری دو زن کلاهبردار

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: دو زن در همدان که با استفاده از نرم افزار اقدام به ارائه رسید جعلی به فروشنده می‌کردند، دستگیر شدند.

فیروز سرخوش نهاد اظهار کرد: به دنبال شکایت چند نفر از فروشندگان مبنی بر ارائه رسید جعلی در قبال خرید کالا توسط دو زن جوان رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به شواهد و مدارکی که شاکیان پرونده در اختیار پلیس فتا قرار دادند و کارهای فنی و اطلاعاتی، متهمان شناسایی و در منزل شخصی دستگیر شدند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان ادامه داد: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا در تحقیقات فنی، ابتدا منکر هر گونه تخلف و کلاهبرداری بودند، اما پس از مواجهه با ادله‌های انکارناپذیر لب به اعتراف گشودند.

سرخوش نهاد افزود: این دو زن کلاهبردار پس از خرید کالا به بهانه همراه نداشتن کارت بانکی اقدام به انتقال پول به حساب فروشنده با استفاده از نرم افزار موبایل بانک کرده، سپس از نرم افزار رسیدساز استفاده کرده و رسید جعلی را به فروشنده نشان می‌دادند.

وی اضافه کرد: تاکنون چندین فرد از کلاهبرداران شکایت کردند با این وجود چنانچه این دو زن بدین شیوه از افرادی کلاهبرداری کردند می‌توانند برای پیگیری شکایت به پلیس فتا همدان مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان از فروشندگان خواست برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام این افراد، با فعال سازی سامانه پیامک حساب بانکی از انجام هرگونه تراکنش بانکی و دریافت یا برداشت از حساب بانکی مطلع شوند سپس کالا را به خریدار تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: فروشندگان پس از دریافت پیامک واریز وجه به آن بسنده نکرده و اطمینان حاصل کنند که این پیامک از سوی بانک و با سر شماره بانک برای آن‌ها ارسال شده، ارسال پیامک از یک شماره جدید را به عنوان سند واریز قبول نکنند.

سرخوش نهاد ادامه داد: افرادی که سامانه پیامکی آن‌ها فعال نیست می‌توانند از طریق خودپرداز، کارت‌خوان مغازه یا شماره‌گیری‌های USSD از موجودی و واریز پول به حساب‌شان مطلع شوند.

بیش از ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات این استان با انجام اقدام اطلاعاتی و عملیاتی موفق به کشف بیش از ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در شهرستان مرزی "میرجاوه" شدند.

علی زندی اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در عملیاتی موفقیت‌آمیز در منطقه "تهلاب" از توابع بخش "ریگ ملک" شهرستان میرجاوه بیش از ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، حشیش و مرفین از قاچاقچیان کلان مواد مخدر کشف و ضبط کردند.

وی افزود: در این عملیات یک دستگاه خودرو از سوداگران مرگ توقیف شد، سیستان و بلوچستان به سبب همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان همواره مورد طمع قاچاقچیان قرار داشته و سوداگران مرگ با استفاده از مرزهای گسترده این استان و کنترل نشدن این مرزها از سوی دو کشور یادشده مواد مخدر را با هدف انتقال به کشورهای اروپایی و آمریکا و سایر کشورها وارد خاک ایران می‌کنند که با برخورد قاطع نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه بویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای انتظامی و مرزبانی رو به رو می‌شوند.

۹ باند سرقت شناسایی و متلاشی شد

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از متلاشی شدن ۹ باند سارقین محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

کیقباد مصطفایی افزود: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور بوده و نباید این استان ناامن جلوه داده شود.

وی ادامه داد: این استان در سرقت رتبه ۲۷، سرقت به عنف ۳۳، وقوع قتل‌ها ۲۲، شرارت ۲۴، مفاسد اجتماعی ۳۳ و نزاع و درگیری رتبه ۳۲ کشور را دارد و این امر نشان دهنده امن بودن استان است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در فضای مجازی کلیپ‌هایی برای ناامن نشان دادن استان منتشر می‌شد در حالی که این کلیپ‌ها مربوط به گذشته بوده و پلیس پیش از این، شش باند سارقان در محورهای مواصلاتی را دستگیر کرده بود.

وی تاکید کرد: بعد از دستگیری شش باند، سه باند دیگر در کمتر از ۳۶ ساعت شناسایی و دستگیر شدند. از این باندها اموالی همچون، لوازم خانگی، احشام، لوازم آرایشی و کشاورزی ضبط شد.

مصطفایی افزود: در مجموع در این مدت ۹ باند سارقین محموله‌های مواصلاتی شناسایی و ۶۷ نفر در این راستا دستگیر و از آن‌ها ۱۶ خودروی سواری و وانت که برای سرقت استفاده می‌کردند، ۲۵ قبضه سلاح گرم و ۳۷ مورد سلاح سرد کشف شد.

قتل به علت اختلافات ملکی

فرمانده انتظامی ایذه گفت: در پی درگیری ملکی بین دو خانواده و قتل یک فرد در بخش سوسن ایذه، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

حجت سفید پوست افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام کار تخصصی قاتل به هویت معلوم و همدست وی را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی ادامه داد: قاتل در تحقیقات پلیس به قتل ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را اختلاف ملکی با خانواده مقتول عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی، تصریح کرد: پلیس در راستای تأمین نظم و امنیت مردم و برخورد قاطعانه با مجرمان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

کد خبر 468633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.