۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
علفزارهای رشت طعمه حریق شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از آتش سوزی ۳۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع از علفزارهای این کلانشهر خبر داد و گفت: آتش سوزی ها توسط آتش نشانان این سازمان مهار شد.

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۰:۲۹ امشب آتش نشانان شهر رشت در پی وزش باد گرم به ۲۸ مورد حریق علفزار، دو مورد حادثه و یک مورد خدمات ایمنی اعزام شدند.

وی افزود: در این مدت ۸۸۱ تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به ثبت رسیده است. که ۷۳ آتش نشانان با ۲۷ دستگاه خودرو به ۳۱ مأموریت اطفای حریق علفزارها، ضایعات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از آتش سوزی ۳۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع از علفزارهای این شهر خبر داد و گفت: آتش سوزی‌ها توسط آتش نشانان این سازمان مهار شد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای سازمان آتش نشانی رشت علاوه بر اطفای آتش سوزی‌های علفزارها، جهت امداد رسانی و اطفای حریق به حومه شهر شامل جاده سراوان به فومن، آقاسید شریف و روستای کاسان جیرده نیز اعزام شدند.

مؤمنی تاکید کرد: شهروندان به ویژه حاشیه‌نشینان رشت که در نزدیک علفزارها زندگی می‌کنند. هنگام وزش باد گرم برای جلوگیری از وقوع گسترده حریق از روشن کردن آتش در نزدیک اماکن مسکونی و تجاری خودداری کنند.

گفتنی است؛ بر اساس هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان گیلان وزش باد گرم (شدید و خیلی شدید) از بامداد جمعه ۲۶ دی ماه آغاز و تا اواخر وقت همان روز در این استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت با تعداد ۴۰۲ نیروی ستادی و عملیاتی ۸۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 468629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.