احتمال آتش‌سوزی در مناطق جنگلی آستارا وجود دارد

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرآستارا با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم در استان گیلان، در خصوص افزایش احتمال بروز آتش سوزی ها در این شهرستان به ویژه در مناطق جنگلی هشدار داد.

بابک لطف جویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان گیلان، وزش باد گرم (شدید و خیلی شدید) از بامداد جمعه ۲۶ دی ماه آغاز و تا اواخر وقت همان روز در این استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: شهروندان آستارا، ساکن ارتفاعات و کشاورزان شهرستان درخواست می‌شود، از روشن کردن آتش در جنگل‌ها، مراتع و زمین‌های زراعی و علفزارها پرهیز کنند.

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا تاکید کرد: با توجه به اینکه جنگل‌های هیرکانی در این شهرستان گستردگی و وسعت زیادی دارد. شهروندان هنگام وزش باد گرم با پرهیز از رها کردن ته سیگار روشن و چوب کبریت نیم سوخته در سطح جنگل‌ها، مراتع و حاشیه جاده‌ها پرهیز کنند.

وی از شهروندان آستارایی درخواست کرد؛ تا از قرار دادن هرگونه اشیا مانند گلدان در لبه‌ی پنجره‌های بدون حفاظ و بالکن ساختمان‌های مشرف به کوچه و پیاده روها خودداری کنند.

لطف جویی عنوان کرد: به افرادی که در سطح شهرستان آستارا در حال ساخت و ساز هستند توصیه می‌کنیم قبل آغاز وزش باد شدید از محکم بودن سقف شیروانی و قرار داشتن مصالح ساختمانی در جای مناسب اطمینان حاصل کنند تا از سقوط، خسارت و وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۸ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و سه تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 468603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.